Docència

Career Talks de Publicitat i Relacions Públiques
Career Talks de PIRP

Actitud proactiva, perseverança i esforç, aspectes clau en les trajectòries dels exestudiants de Publicitat i Relacions Públiques de la UVic

13.05.2021

No quedar-se de braços plegats esperant que arribin les oportunitats laborals, treballar per aconseguir les pròpies fites marcades, tenir iniciativa per sortir de la zona de confort i estar en aprenentatge constant. Aquestes són algunes de les claus per poder assolir una trajectòria professional d’èxit en el món de la Publicitat i les Relacions Públiques, segons han explicat els exalumnes d’aquest grau de la UVic-UCC a les Career Talks que s’han fet, en format híbrid, els dies 5 i 12 de maig. Aquestes dues trobades motivadores entre exalumnes i alumnes actuals s’han fet en el marc de la celebració del 20è aniversari del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UVic-UCC.

A la primera Career Talk, que es va fer la setmana passada amb el títol "Creixent en comunicació digital i relacions públiques", Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, va fer referència a les 700 trajectòries professionals que han sorgit del grau en Publicitat i Relacions Públiques en dues dècades i a l’experiència universitària com a quelcom que va molt més enllà d’un títol. “La universitat és una època d’aprenentatge, d’experiències i de relacions; és el primer pas d’un camí”, va subratllar Burgaya.

Entre els exalumnes participants, Oriol Ramón, director de màrqueting digital de Banc Sabadell, va destacar la importància d’estar sempre pendent del que succeeix i de la capacitat d’adaptar-se i aprendre en un entorn en el qual “la cultura de l’esforç és bàsica”, va dir. Clàudia Cots, coordinadora d’esdeveniments a Toyota Motor Europe, va parlar de la perseverança com a valor per créixer i evolucionar. En aquest sentit va encoratjar els actuals estudiants a no donar res per perdut i a sortir de la zona de confort. En l’apartat de les Short Talks, les exestudiants del grau Glòria Llobet, Esther Matamoros, Anna Roig i Marta Morales van fer èmfasi en la necessitat de formar-se constantment i en l’aprenentatge continu.

Segona i última sessió de Career Talk

A la segona Career Talk, que es va fer aquest dimecres amb el títol “Creixent en la creativitat publicitària i en la direcció d’art”, l’exalumna Nerea Cierco, directora creativa executiva a DDB Madrid, va explicar que hi ha tres coses que no ha deixat de fer mai: apuntar-se a tot allò que li crida l’atenció, no deixar d’aprendre, saber escoltar els altres i treballar en equip, ja que “una idea no és de ningú, és de tothom”, va dir. Per la seva part, Míriam Gutiérrez, directora creativa executiva a Publicis Barcelona, va parlar de la importància d’aprofitar les oportunitats i el talent, “però és molt més important l’ofici, la dedicació, les persones”. Igual que la seva companya també va subratllar la rellevància del treball en equip.

Abans de donar pas a les Short Talks, Josep Burgaya va recordar com es va crear el grau en Publicitat i Relacions Públiques i com va permetre incorporar la branca de comunicació a la que fins aleshores era la Facultat d’Empresa. Paul Capriotti, product manager inicial de la titulació a la Facultat i a la Universitat, va fer èmfasi en l’enfocament digital que es va començar a plantejar amb el grau.

Tot seguit van començar les intervencions més breus de les Career Talks. Jacint Cabau, Senior Art Director&Creative Supervisor a Contrapunto BBDO, va adreçar-se a les persones assistents dient-los: “Tu ets l’únic i l’única responsable de quasi tot el que et passarà a partir d’ara”, atès que els aprenentatges adquirits només depenen d’un mateix. Carles G. Sánchez Nieto, responsable de l’Àrea de Creativitat i Diseny al Grup Mediapro, va afirmar que no sempre s’aconsegueix el lloc que un es mereix ni sempre es pot ser el millor o ser el més creatiu. “Hi ha situacions en què la creativitat no sorgeix i s’ha de saber ser reproductiu, recuperar les idees i creacions passades, recórrer a la caixa d’eines”, va admetre. Finalment, Sònia Ribera, Creative Copywriter a VMLY&R, va fer referència a la quantitat d’hores i dedicació que demana aquesta professió i en la seva essència. “No estem enllaçant paraules. La feina de copy va molt més enllà”, va dir, abans d’encoratjar l’actual alumnat a no rendir-se i a no conformar-se. L’acte va cloure’s amb un torn obert de preguntes.