Taller per a UAlimni

Agnès Brossa i Amàlia Gordóvil parlen de la convivència amb infants i adolescents durant la pandèmia

13.04.2021

Les psicòlogues Agnès Brossa i Amàlia Gordóvil, autores del llibre Compartir la vida educa d’Eumo Editorial, van oferir dijous passat al col·lectiu UAlumni de la UVic un taller-consultoria en línia per parlar de la relació amb infants i adolescents durant els confinaments.

Els mesos de pandèmia han comportat molts canvis en les famílies: han compartit espai i temps més intensament de l’habitual i han hagut de canviar d'hàbits. Aquest fet, en ocasions, ha provocat tensions, discussions i estrès, però tal com van exposar i fan evident les experiències recollides al llibre, també ha suposat una oportunitat per a la creativitat, la comunicació, la descoberta.

De tot això es va parlar a la sessió, durant la qual Agnès Brossa i Amalia Gordóvil van posar de manifest la importància que les famílies dediquin temps i comparteixin aprenentatges i emocions amb els fills. Les psicòlogues també van manifestar el seu desacord amb la victimització que sovint s'ha fet d'infants i adolescents durant aquest període. La lectura del llibre corrobora que la majoria d'infants han viscut en positiu poder disposar de més atenció per part dels seus pares. I és que l'educació necessita temps.

Aquest taller s’emmarca dins el conjunt d'activitats que Eumo Editorial i UAlumni ofereixen periòdicament al col·lectiu d’exestudiants de la UVic-UCC.