Eva Rovira, Josep Eladi Baños, Elisabet Franquesa i Ainhoa Moral
Eva Rovira, Josep Eladi Baños, Elisabet Franquesa i Ainhoa Moral

Ainhoa Moral obté la Beca Social a l’Excel·lència Universitària Ciutat de Vic

23.03.2021

L’estudiant d’Infermeria Ainhoa Moral va rebre aquest dimarts, de la mà de la regidora d’Educació i Joves de l’Ajuntament de Vic, Elisabet Franquesa, la Beca Social a l’Excel·lència Universitària Ciutat de Vic que convoca anualment l’Ajuntament d'aquesta ciutat. A la beca, valorada en 2.500 euros, hi poden accedir els estudiants de la UVic residents a la ciutat i amb un bon currículum acadèmic que necessitin una empenta econòmica per continuar els estudis. Aquesta és la quarta vegada que es lliura des que es va instaurar el curs 2017-18.

L’acte el va presidir el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, que va destacar la importància d’aquest ajut que dona suport als estudiants de la UVic per poder aconseguir els seus objectius acadèmics. Va afirmar que es tracta d’un bon exemple de la implicació ciutat-universitat, “un binomi únic al país”. També va voler fer referència al fet que enguany la beca hagi recaigut en una estudiant d’Infermeria “en uns temps difícils que tots recordarem, especialment per als professionals sanitaris que han estat al capdavant de la pandèmia”. Per últim va anunciar que de cara el curs vinent s’obrirà un nou programa de beques “que ha de permetre a les persones amb bon expedient acadèmic venir a estudiar a la UVic-UCC”.

Per la seva banda, la regidora d’Educació i Joves va voler mostrar el suport del consistori a la tasca de la UVic, afirmant que “és un orgull per a la ciutat poder donar aquesta beca, que és un premi a una trajectòria i a unes expectatives acomplertes”, i va posar de relleu la importància que té l’educació a la ciutat, des de l’educació infantil a la universitària.

Per últim, la coordinadora del grau d’Infermeria, Eva Rovira, va afirmar “que es tracta d’una beca merescuda per l’esforç que l'Ainhoa ha mostrat compaginant estudis i treball”, i va destacar l’atracció que senten molts estudiants de fora per la formació humanística que s’imparteix des de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i per la ciutat de Vic.

Ainhoa Moral és estudiant de quart curs d’Infermeria. En el seu torn va agrair la beca “a aquesta ciutat que m’ha donat tant”, i va assegurar que “em permetrà continuar-me formant de cara al futur”.