Albert Aragay

Albert Aragay, nomenat vocal arxiver d’Universitats a la CNAATD

El director del Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre (SGDiAR) de la UVic, Albert Aragay, ha estat nomenat vocal arxiver d’Universitats a la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (CNAATD).

La CNAATD és un òrgan col·legiat de caràcter tècnic, adscrit a la Direcció General del Patrimoni Cultural. Una de les seves principals funcions és la de proposar a la consellera de Cultura l’aprovació de les ordres de taules d’accés i avaluació documental (TAAD), en les quals s’estableix el període de conservació dels documents de les administracions públiques de Catalunya i el seu règim general d’accés. També té la funció de controlar la correcta aplicació de les TAAD, especialment en tots aquells processos vinculats a l'eliminació de documents.

Les disposicions acordades per la Comissió en forma de TAAD, per tant, ofereixen criteris clau sobre els quals el SGDAiR es basa per acabar de dissenyar i mantenir actualitzat el Sistema de Gestió Documental de la UVic. L'objectiu final en aquest sentit és l'establiment dels calendaris de transferència i eliminació o el règim d'accés de cada sèrie documental, la qual cosa afecta cada cop més àrees i serveis productores de documentació, tant en paper com en suport electrònic.

Albert Aragay és llicenciat en Història (2006, UAB), màster en Història Contemporània (2007, UAB) i graduat superior en Arxivística i Gestió Documental (2009, ESAGED-UAB). Va començar la seva experiència arxivística en arxius històrics, com el de la Corona d’Aragó i el Nacional de Catalunya, per continuar en múltiples arxius municipals, especialment el de Sant Boi de Llobregat, on va començar a especialitzar-se en projectes de digitalització. L’1 de març de 2019 va entrar al SGDAiR com a tècnic d’e-administració, registre i certificació digital i l'abril de 2021 en va assumir la direcció.