Persona en un laboratori fent recerca

ANECA avalua positivament 63 sexennis presentats pel PDI de la UVic

La Comissió Nacional Avaluadora de l'Activitat Investigadora (CNEAI) de l’Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) ha avaluat positivament 63 sexennis presentats pel PDI de la UVic-UCC. L’Àrea de Qualitat de la UVic-UCC, responsable de l'orientació i l'acompanyament en la tramitació d'aquesta qualificació, valora molt positivament el resultat de la convocatòria i els resultats obtinguts.

Habitualment, des d'aquest servei es fa l’orientació i l’acompanyament en la tramitació a entre 15 i 25 sol·licituds de sexennis en cada convocatòria. No obstant això, en la darrera convocatòria, corresponent al 2021, es van vehicular un total de 64 peticions corresponents a 41 professors de la universitat, de les quals 63 s'han resolt favorablement.

Els sexennis són trams de sis anys d’investigació avaluats per una agència i que qualifiquen els cinc millors resultats de recerca que el personal docent i investigador ha realitzat durant aquest període de temps. Els sexennis de recerca són un dels requisits que queden contemplats en la Llei d’universitats, a banda de ser reconeixements a la trajectòria acadèmica personal o de formar part dels mèrits per accedir a beques, projectes, etc.