Antoni Tort publica un article sobre l'educació a Catalunya en l'àmbit de les relacions amb Espanya

15.12.2020

Antoni Tort, director de l'Escola de Doctorat, publica l'article "L'educació a Catalunya: reptes, processos i dificultats" al segon volum de la trilogia Catalunya i Espanya que publica Edicions UB i que recull aportacions del món acadèmic sobre les relacions entre Catalunya i Espanya.

Aquest segon volum, publicat enguany, recull les aportacions de deu autors de diverses universitats i institucions que, des del seu compromís amb la llibertat i l’honestedat intel·lectual, analitzen alguns aspectes cabdals de la relació entre Catalunya i Espanya: l’organització territorial, la llengua, l’educació i, també, la política, l’únic espai en què serà possible el diàleg i la resolució dels conflictes.

En el primer volum, publicat el 2019, diversos autors reflexionen al voltant de les complexes relacions que han mantingut Catalunya i Espanya al llarg de la història i analitzen els factors econòmics i financers que les han marcat, com ara la qüestió del dèficit fiscal. El tercer volum se centra en la interpretació de la sentència dictada pel Tribunal Suprem en el judici als líders independentistes, valora el paper dels mitjans de comunicació en les democràcies actuals i examina les fórmules per evitar la fractura de la societat catalana i reforçar el caràcter plural que la caracteritza.

Els autors que han participat en aquest projecte coral, tots ells acadèmics de prestigi i amb una sòlida trajectòria intel·lectual, provenen dels àmbits del dret, l’economia, la geografia, la història, la lingüística, el periodisme i la política:

Catalunya i Espanya (I): Daniel Innerarity, Jordi Casassas Ymbert, Joaquim Albareda, Ismael Saz, Xavier Gil, Antoni Castells, Jesús Ruiz-Huerta, Albert Carreras i Josep Vicent Boira.

Catalunya i Espanya (II): Xavier Pons Ràfols, Joan Vintró Castells, M. Carme Junyent, Albert Branchadell, Francesc Xavier Vila, Antoni Tort i Bardolet, Juli Palou, Belén Tascón, Josep M. Vallès i Astrid Barrio.

Catalunya i Espanya (III): Markus González Beilfuss, Marc Molins Raich, Joan M. Morros, Joan Julibert González, Marta Lasalas Guasch, Lydia Sánchez, Ramón Reich, Miquel Martínez, Jaume Font Garolera i Marina Subirats.

Les obres estan disponibles com a llibres electrònics d’accés gratuït. A les llibreries també podeu trobar-ne els exemplars en paper. Així mateix, podeu trobar tant el primer com el segon i el tercer volums al Dipòsit Digital de la UB.