JPO Presencial 2021

Aquest dissabte la UVic celebra la Jornada de Portes Obertes presencial per donar a conèixer l’oferta formativa

12.05.2021

El dissabte 15 de maig la UVic tornarà a obrir les portes per mostrar l’oferta formativa de la Universitat als futurs estudiants i a les seves famílies. Segons afirma la directora de l’Àrea de Màrqueting, Anna Fàbregas, “com que la millor manera de conèixer la Universitat és viure-la, convidem a tothom qui vulgui conèixer de primera mà els graus de la UVic i les seves instal·lacions a participar en aquesta jornada presencial”. Tot i això, la Jornada de Portes Obertes d’enguany tindrà un format més reduït que en edicions anteriors per tal de poder complir amb les normes higièniques i de salut que marca el PROCICAT. Obrirà les portes de 9h a 14h i de 16h a 19h i és recomanable inscriure’s prèviament a https://www.uvic.cat/jornada-de-portes-obertes.

Una jornada per conèixer de prop la UVic

En el transcurs de la jornada, estudiants, professorat i personal d’administració i serveis mostraran als visitants les instal·lacions dels diferents edificis que la UVic té a la ciutat: l’edifici de Miramarges, seu de les Facultats de Ciències de la Salut i el Benestar, la Facultat d’Empresa i Comunicació i la d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, a més dels serveis centrals; l’edifici Torre dels Frares, que acull la Facultat de Ciències i Tecnologia; la Masia Torre dels Frares, amb els laboratoris de Formació i Recerca en Educació Infantil;  l’edifici de Can Baumann, seu de la Facultat de Medicina; La Farinera, on hi ha el Campus Professional; i la zona esportiva de la ciutat, on s’ubica l’edifici dels estudis de CAFE i el doble grau de CAFE/Mestre Educació Primària (MEP), que aquest any estrena nou gimnàs.

Durant tot el dia s’aniran fent visites guiades i atencions personalitzades. Les visites, que es realitzaran en grups de cinc persones com a màxim, les portaran a terme els estudiants de cada grau, mentre que les atencions personalitzades les faran els coordinadors de les titulacions des de les facultats respectives. En el cas de Medicina, les  atencions es faran a Can Baumann al matí i al campus de Miramarges a la tarda. Durant les visites es podran veure mostres dels treballs realitzats per l’alumnat durant el curs, així com demostracions en els diversos laboratoris, com el de Simulació, el plató de TV o l’estudi de ràdio Carles Capdevila, entre altres espais.

Un taller d’autoconeixement i orientació universitària

Per altra banda, al llarg del dia es faran quatre xerrades sobre el funcionament general de la Universitat, on es parlarà de beques, accés, preus o procés de matriculació. I per acabar d’ajudar els i les estudiants que encara no han triat què voldran fer en el futur, s’han programat tres sessions d’un taller d’Autoconeixement i orientació universitària, a càrrec de l’actriu i docent en habilitats comunicatives, Helena Pla, i de la psicòloga i experta en orientació professional, Olga Marsó.

“Per tal de poder fer la visita amb les millors condicions de seguretat, moltes de les activitats de la Jornada les hem traslladat a l’exterior”, afirma Anna Fàbregas. Així doncs, els diferents serveis com ara l’UHub, Servei a la Comunitat Universitària, l’Àrea de Relacions Internacionals o el Servei de Carreres Professionals, entre altres, atendran els visitants des d’espais oberts, sempre que el temps ho permeti. També es traslladarà a l’exterior el taulell d’acollida on es podrà fer el check-in i recollir un lot de benvinguda amb mascareta inclosa.

Oferta formativa per al curs vinent

La UVic arrancarà el curs 2021-2022 impartint 23 graus. Paral·lelament a aquesta oferta, consolidarà l’aposta per les metodologies actives com a base de l’acció formativa desenvolupada els últims anys. L’aprenentatge basat en problemes, el treball per projectes, la pràctica reflexiva, els tallers, la simulació o l’aprenentatge i servei són algunes de les opcions metodològiques que vertebren els graus i màsters de la Universitat.

En aquest sentit, la Facultat d’Empresa i Comunicació reforçarà el curs vinent l’aprenentatge en contextos reals a través de projectes que incorporen la metodologia COIL (Collaborative Online International Learning) a les aules, aplicant metodologies pròpies de la simulació. És el cas, per exemple, de l’estudiantat dels graus en Periodisme o en Comunicació Audiovisual, que participen en projectes periodístics reals elaborant un suplement al bisetmanari El 9 Nou o la nova revista digital Insights.

Aquestes dinàmiques docents s’afegeixen a les que ja s’utilitzen en aquesta i a la resta de facultats, com és el cas de la de Ciències de la Salut i el Benestar, en graus com Infermeria, Nutrició Humana i Dietètica, Teràpia Ocupacional o Fisioteràpia, molt centrats en la pràctica reflexiva, la simulació i el treball a partir de casos clínics; també de la Facultat de Ciències i Tecnologia, tant en l’àmbit de les biociències com en el de l’enginyeria, on s’ha fet una clara aposta per l’aprenentatge basat en problemes i els projectes integrats, i de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes que, a través de projectes d’innovació en docència universitària amb l’entorn professional com el “Creuant mirades” i amb el suport de l’Ajuntament de Vic i del Departament d’Educació de la Generalitat, impulsa espais de diàleg i reflexió entre la Universitat i les escoles de l’entorn.

Per la seva banda, la Facultat de Medicina desplegarà el curs vinent el cinquè curs, el tercer en què s’impartiran classes de forma simultània a les unitats docents de Vic i de Manresa. Aquest curs, un dels objectius estratègics de la Facultat serà desenvolupar la seva internacionalització