Arnau Bardolet a la Taula de Mobilitat d'Osona

Arnau Bardolet, a la Taula de Mobilitat d’Osona

03.12.2020

El director de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals, Arnau Bardolet, va participar com a ponent a la segona sessió de la Taula de Mobilitat d’Osona celebrada aquest dimecres per via telemàtica i que, en aquesta ocasió, tractava sobre el vehicle elèctric compartit.

Bardolet va exposar, davant d’una quarantena d’assistents, el projecte “e-mobilitat d’impuls de la mobilitat sostenible de la UVic-UCC”, un projecte que utilitza l’energia generada per plaques fotovoltaiques pròpies i que es basa en un acord amb Som Mobilitat i en la voluntat de treballar per aconseguir rebaixar les emissions de C02.

El director de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals va fer referència, d’una banda, a l’expansió territorial de la UVic-UCC i, per tant, a la necessitat de resoldre la macromobilitat del personal laboral en els desplaçaments corporatius i, de l’altra, a la voluntat d’avançar en el model campus-ciutat i, per tant, la necessitat de resoldre la micromobilitat. Per aconseguir-ho, actualment es disposa d’una flota de quatre cotxes de Som Mobilitat i 1 furgoneta, 1 moto i 6 patinets elèctrics propietat de la UVic-UCC. I ben aviat incorporarà 6 bicicletes.

Bardolet va destacar la valoració positiva que els membres de la comunitat universitària fan d’aquests tipus de vehicles, tant pel que fa al servei com a la conducció.

La Taula de Mobilitat d’Osona és una iniciativa de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Osona amb Bici, Perquè no ens fotin el tren, Som Mobilitat i Usuaris de l’e12, impulsada pel Consell Comarcal d’Osona, que compta amb la participació de diverses institucions i entitats de la comarca i que treballa per aconseguir una mobilitat més eficient i sostenible a la comarca.