Conferència Interlingua

Arrenca el projecte Interlingua 2021, de millora de les habilitats orals dels futurs mestres

11.11.2021

La conferència Fer de mestres: una feina d'interacció i comunicació orals va encetar aquest dimecres el programa formatiu del projecte Interlingua 2021, que té com a objectiu millorar les habilitats orals dels estudiants dels graus en Mestre de la UVic-UCC. La conferència va anar a càrrec de Montserrat Vilà Santasusanna, professora titular de la Universitat Autònoma de Barcelona, experta en didàctica de la llengua oral i en oratòria, i coautora, junt amb Mariona Casas, investigadora del grup de recerca en Educació, llenguatge i literatura (GRELL), i professora de la UVic-UCC i Josep M. Castellà, professor titular de la Universitat Pompeu Fabra, del llibre L’oratòria a l’abast de tothom (Eumo).

Durant la conferència, Vilà va subratllar que la feina de mestre es basa, sobretot, en l’oralitat, i per això va aportar estratègies comunicatives per ajudar els futurs docents a ser més receptius, a expressar-se amb claredat i a resultar convincents en les múltiples  situacions que es viuen a l'escola: amb els infants, amb els col·legues, amb les famílies o amb l'administració. A la sessió hi estaven convocats els estudiants de 1r curs dels graus en Mestre d’Educació Primària i Mestre d’Educació Infantil, i dels dobles graus en Mestre d’Educació Infantil i Primària, per una banda, i CAFE i Primària, per l’altra. La conferència estava vinculada a l’assignatura Tècniques d’Expressió i Comunicació que s’imparteix a 1r curs, 1r semestre dels graus de Mestre.

El projecte Interlingua 2021 continuarà fins a finals d’any amb més activitats formatives, però a partir d’ara, amb un programa adreçat al professorat que imparteix docència a primer curs dels graus en Mestre. En concret, està previst un taller de 4 hores de durada, a càrrec de Josep M. Castellà i Mariona Casas que té com a objectiu saber integrar les habilitats orals (disseny, implementació i avaluació) en el desenvolupament de les respectives assignatures. Paral·lelament, el professorat del Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura està rebent una formació sobre estratègies per millorar la pronunciació, a càrrec de Josefina Carreras (UB). Interlingua forma part d’un programa coordinat per la UB en el qual també participen la UAO i la UIC. A la UVic-UCC està organitzat pels Serveis Lingüístics i el Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura.

Foto: Imatge de la conferència a càrrec de Montserrat Vilà que aquest dimecres va encetar el projecte Interlingua. Autor: Llorenç Comajoan