Visita institucional de la Artevelde University of Applied Sciences

Artevelde University of Applied Sciences visita la UVic-UCC en el marc de la iniciativa Universitats Europees

Aquesta setmana la UVic-UCC ha rebut una delegació de l'equip de direcció de l'Artevelde University of Applied Sciences (AUAS) de Bèlgica, encapçalada pel seu rector. La delegació d’Artevelde ha tingut l’oportunitat de mantenir reunions amb els seus homòlegs de la UVic-UCC, així com de visitar les instal·lacions del Campus Vic i la ciutat.

Aquesta visita s’emmarca en un projecte de Campus Europeu dins la iniciativa Universitats Europees Erasmus+, en què la UVic-UCC està treballant juntament amb universitats de 6 països diferents en una proposta coordinada per la Universitat d’Artevelde.

Aliança transnacional

Les Universitats Europees són aliances transnacionals d'institucions d'educació superior de tota la UE que s'uneixen en benefici dels estudiants, els professors i la societat. Des de la primera convocatòria d'iniciativa Universitats Europees, s’han constituït 41 aliances integrades per unes 280 institucions d'educació superior de tots els estats membre d’altres països que participen en el Programa ERASMUS+. Amb el suport financer dels programes Erasmus+ i Horizon Europe, milloren la qualitat, la inclusió, la digitalització i l'atractiu d’educació superior europea. Aquesta iniciativa ajuda les universitats a anar més enllà dels models existents de cooperació en educació superior. Les Universitats Europees hauran d'actuar com a models de bones pràctiques per augmentar progressivament la qualitat, la competitivitat internacional i l'atractiu de l'educació superior europea.

La proposta en què participa la UVic-UCC s’anomena “UP University - Shaping the New World of Work, Study & Living” i s’espera que es resolgui a finals de juliol. Amb independència del resultat de la sol·licitud de finançament del projecte, la visita de la delegació de la UAUAS ha servit per refermar la voluntat de continuar treballant per establir un estret consorci de col·laboració per a la internacionalització de la UVic-UCC i els altres socis de l’aliança.

Les universitats que formen part del projecte són: Artevelde University of Applied Sciences (Gant, Bèlgica), HAN University of Applied Sciences (Arnhem/Nijmegen, Holanda), IMC University of Applied Sciences Krems (Krems-an-der-Donau, Àustria), Oulu University of Applied Sciences (Oulu, Finlàndia), FH Münster University of Applied Sciences (Münster, Alemanya), Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (Vic, Espanya), i Vasile Alecsandri University of Bacau (Bacau, Romania). Units per la seva dedicació a un enfocament aplicat a la recerca i l'educació superior, els socis de l’UP-University es complementen en programes educatius i camps d'especialització. Aquestes set universitats regionals pretenen esdevenir Universitats Europees establint un marc interregional sòlid, que augmenti les oportunitats regionals d'innovació i creixement i, com a tal, esdevingui un actiu inestimable per difondre, de manera més equitativa, la força econòmica i el benestar individual a tot Europa.

Aquesta visita ha fet palès l’interès per part de les dues institucions de continuar avançant en el progrés de cada regió però amb la mirada posada en Europa i de manera conjunta. Seguint amb aquesta dinàmica, les set universitats es reuniran pròximament a la seu de l'AUAS a Gant per tal de continuar trobant sinergies, enfortint vincles i consolidant línies de treball comunes.