Bruno Duarte Abreu Freitas
Berta Vila

Berta Vila i Bruno Duarte Abreu, nous doctors per la UVic-UCC

07.10.2021

Berta Vila Saborit i Bruno Duarte Abreu Freitas s'han sumat a la llista de doctors de la UVic-UCC després de defensar les seves respectives tesis doctorals el passat mes de setembre. El dia 10, dins el marc del Programa de Doctorat en “Ciències Experimentals i Tecnologies”, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Bruno Duarte Abreu Freitas amb el títol “The main benefits, risks, and strategies of sponsoring esports”. La tesi va estar dirigida per la Dra. Ruth Sofia Contreras Espinosa i el Dr. Pedro Álvaro Pereira Correia. El tribunal, format pel Dr. Nelson Zagalo, de la Universidade do Aveiro; el Dr. Jordi Solé Casals de la UVic-UCC i el Dr. Ricardo Nuno Teixeira, de Gouveia de la Universidade da Madeira, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent  “Cum Laude” i Menció Internacional.

Segons el nou doctor, "la recerca identifica els cinc avantatges principals, els quatre riscos principals i les cinc estratègies principals del patrocini d’esports. L’estudi mitiga la bretxa de coneixement dels patrocinis d’esports a l’àmbit acadèmic i proporciona valuoses pautes per als actuals i potencials patrocinadors d’esports". La tesi doctoral està emmarcada en el vuitè dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Per altra part, el dia 28 de setembre i, dins el marc del Programa de Doctorat en “Innovació i Intervenció Educatives”, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Berta Vila Saborit, professora de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes i coordinadora del Màster en Pedagogia Montessori. El seu treball porta per títol “Créixer junts: les interaccions entre infants d'un a tres anys. Dos estudis de cas: Montessori Schoolhouse i Escola bressol municipal Pa amb Xocolata”, i ha estat dirigit per la Dra. Montserrat Moix Puig i la Dra. M.Carme Bernal Creus. El tribunal, que estava format pel Dr. Antoni Tort Bardolet, de la UVic-UCC; la Dra. Teresa Godall Castell, de la Universitat de Barcelona; i la Dra. Silvia C. Dubovoy, de la Loyola University (Maryland), va qualificar la tesi amb un Excel·lent.

En paraules de la nova doctora, l'objectiu de la tesi és: "Posar en valor aquest entramat d’interaccions entre els infants a l’etapa 0-3 i l'escola bressol com a espai col·lectiu per compartir junts i amb els altres coetanis i, de manera més concreta, entre els infants d’un a tres anys i mig de vida". "Amb aquesta tesi pretenem fer una recerca sobre les interaccions entre els infants petits en una situació natural d’escola bressol. Alhora volem descriure les tipologies d'interacció i exposar el valor sociocognitiu d'aquestes relacions que estableixen. En el marc de la formació inicial de mestres, cal que el PDI coneguem bé l'etapa educativa sobre el qual donem classe. En referència a la formació permanent aquesta recerca pot contribuir a revisar algunes pràctiques educatives habituals i aportar alguns suggeriments", explica Vila. La tesi doctoral contribueix al tercer, quart i cinquè dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.