Recerca

Saba Anwar recollint el premi al millor projecte de recerca a les Jornades CODINUCAT
Jornades CODINUCAT

Blanca Ribot, vocal de la nova junta del Col·legi de Dietistes-nutricionistes

11.11.2021

El palau de congressos La Fira de Reus (Tarragona) va acollir els dies 5 i 6 de novembre les IX jornades del CODINUCAT (Col·legi professional de dietistes-nutricionistes de Catalunya). Les jornades van comptar amb la participació de tres investigadores del grup de recerca Methodology, methods, models and outcomes of health and social sciences (M3O) i professores del grau en Nutrició Humana i Dietètica de la UVic: Anna Vila-Martí, Blanca Ribot i Cristina Vaqué-Crusellas. A més, va servir per celebrar l’assemblea ordinària de col·legiats i escollir la junta de govern que liderarà el Col·legi durant els pròxims 4 anys.  Blanca Ribot, dietista-nutricionista i professora de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) formava part de l'única candidatura presentada, Candidatura de Consens, Candidatura de Continuació: Enlairem la Professió!, i és, des d'aquesta setmana, vocal de la Junta de Govern del Col·legi, Roser Martí, que pertany a les primeres promocions de dietistes-nutricionistes que es van formar a la UVic-UCC, lidera l'equip.

Taules rodones i premis doctorals

Blanca Ribot va participar activament a les jornades com a moderadora d’una de les taules rodones, mentre Cristina Vaqué-Crusellas, va acompanyar la doctoranda Saba Anwar a la recollida del premi que el col·legi professional entregava per primera vegada al millor projecte de recerca on l’investigador principal és un Diestista Nutricionista. La tesi d'Anwar, codirigida per Vaqué-Crusellas i Jesús Contreras-Hernández de la Universitat de Barcelona, té com a objectiu avaluar l’efectivitat d’una estratègia d’educació alimentària dirigida a les dones paquistaneses que viuen a Badalona i a Santa Coloma de Gramenet amb la finalitat d’empoderar-les per tal que esdevinguin agents promotores d’hàbits alimentaris saludables.

Les Jornades anuals d’aquest any van centrar-se en l’adaptació del dietista-nutricionista a un nou entorn marcat per una major sensibilitat cap a la salut derivat de la pandèmia i també cap als condicionants del canvi climàtic, tal com apuntava el títol de les jornades, “Globalització: Dietistes-Nutricionistes 2.0, la capacitat d’adaptació”.