Centre CEEAF

Blanquerna-URL i la UVic-UCC impulsen un dispositiu innovador per millorar el rendiment esportiu i la salut de les persones

Instavib és un projecte de recerca industrial que està orientat a desenvolupar un dispositiu innovador per millorar el resultat de l’entrenament de força, així com la prevenció de lesions esportives i altres patologies, a través de l’estimulació muscular en suspensió. Es tracta del treball de la tesi del doctorand de Blanquerna-URL Joan Aguilera, codirigida per Bernat Buscà, professor titular de Blanquerna-URL, i Javier Peña, director del Centre d'Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).

La recerca va rebre el març passat el suport del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme a través de la subvenció d’Agrupacions Empresarials Innovadores (AEI), i en lideratge compartit amb el clúster Indescat, i partenariat amb la UVic-UCC, Eurecat, i dues empreses rellevants del sector (Sintagmia i Fhios). El projecte està alineat amb l’estratègia d’innovació en digitalització i noves tecnologies impulsada pel Govern en el marc d’aquests programes de subvencions.

Blanquerna-URL i la UVic-UCC treballen conjuntament en el projecte des que el 2020 es va signar l’acord de col·laboració. En aquell moment, el projecte ja va ser seleccionat per entrar dins l’empara de The Collider 2020 de la Mobile World Capital, una iniciativa de transferència deep tech que ajuda a crear equips d’alt rendiment i fa un acompanyament a l’hora de portar al mercat la tecnologia, mitjançant la creació d’empreses amb tecnologies disruptives.

Cristina Manjón, cap de Recerca i Innovació de Blanquerna-URL, explica que "la comercialització de la recerca s'ha convertit en una nova disciplina transversal en ple creixement", que "permet desenvolupar la tecnologia i el coneixement creats en l'entorn universitari, en productes de valor per a la ciutadania, que fan créixer l'economia i que alhora milloren la qualitat de vida". I comenta que “a Blanquerna tenim com a objectiu convertir la recerca en una gran experiència multidisciplinària, posada al servei de les persones, i que al mateix temps pugui oferir als investigadors una perspectiva diferent de la ciència, els negocis o la innovació".

Marc Serra, de la Unitat de Valorització i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC, assenyala que aquest projecte “és un clar exemple del valor de la recerca per contribuir al creixement econòmic del país” i destaca l’èxit de l’aposta conjunta de col·laboració entre universitats, clúster, centre de recerca i les empreses del territori, per al desenvolupament de resultat sorgit de l’execució d’una tesi doctoral.