Cartells informatius per conscienciar dels beneficis de pujar per les escales, en una acció del GREAF i l’AISG

Cartells informatius per conscienciar dels beneficis de pujar per les escales

05.05.2021

Des d’aquesta setmana ja es poden trobar, repartits per diversos  edificis del campus Vic, els cartells informatius i motivacionals que fomenten l’ús de les escales en detriment de l’ascensor. És una acció que vol conscienciar dels beneficis de pujar escales a la comunitat universitària, per fomentar un model de vida més saludable i sostenible. L’activitat s’emmarca dins del programa d’actes de la setmana saludable i l’ha desenvolupat el grup de recerca en Esport i Activitat Física (GREAF) conjuntament amb l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals (AISG) de la UVic, a través del projecte CLIMBS, finançat per BUPA Medical Fundation.

Aquest projecte contempla diferents campanyes i la primera d’elles que s’exposa a les nostres és instal·lacions és referent a la salut cardíaca. Consta de quatre missatges diferents, tots relacionats amb els beneficis que suposa per al cor el fet de pujar escales. Els missatges són: “Pujar escales 5 minuts al llarg del dia t’ajuda a reduir els nivells de colesterol", “Pujar escales t’ajuda a reduir la pressió arterial”, “A més, redueix el risc de desenvolupar malalties cardiovasculars“ i “Pujar escales et protegeix el cor, fes salut a la feina”. Aquests missatges es troben repartits pels edificis de Miramarges, la Torre dels Frares, la Masia de la Torre dels Frares, Casa de Convalescència i Can Baumann.

A banda d’aquests missatges, les properes campanyes que s’exposaran tracten els beneficis de pujar escales per cremar calories, per posar-se en forma i fer exercici físic. Al llarg dels mesos, els cartells s’aniran canviant per tal de captar l’atenció de qui passi. Es tracta d’una acció que s’allargarà en el temps i preveu que l’ús de les escales per part de la comunitat universitària augmenti amb la divulgació dels beneficis de fer aquest exercici físic diari.