Docència

Jornades de Gestió de la Qualitat a la UVic-UCC

Celebrades les Jornades de Gestió de la Qualitat

07.10.2021

Els dies 30 de setembre i 1 d’octubre es van celebrar les “Jornades de Gestió de la Qualitat” a la UVic-UCC. Aquest esdeveniment organitzat per l’Àrea de Qualitat tenia com a objectiu reflexionar de manera conjunta sobre què significa la gestió per processos per la universitat i pels centres i avançar cap al model d’acreditació institucional impulsat per AQU Catalunya.

El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños i la delegada del rector per a la Política de Qualitat, Tamara Gastelaars, van ser els encarregats d’inaugurar aquesta jornada i presentar al ponent, el professor Alfonso Davalillo de la Universitat del País Basc. Les Jornades van comptar amb la participació de 107 persones, 64 dels quals, personal d’administració i serveis i 43 professors. Segons Gastelaars, "el balanç de la jornada és molt positiu, tan en relació a la participació del PDI i PAS com a les idees clau que el professor Davalillo ens va transmetre per seguir treballant en la implantació dels sistema de gestió a nivell dels centres de la UVic-UCC".

Les Jornades es van estructurar en tres sessions: el dia 30 de setembre, pel matí es va celebrar una conferència plenària a l’Aula Magna sobre “Gestión de calidad. Cambio de paradigma”, i per la tarda una sessió de treball dirigida al Comitè de Qualitat d’Àrees i Serveis de la UVic-UCC. L'endemà hi va haver una sessió de treball matinal dirigida a la Comissió de Qualitat de la UVic-UCC i als Comitès de Qualitat de Centres. Si la conferència volia donar una visió general en el canvi de paradigma en la gestió dels centres per processos i el seguiment i millora contínua en base a indicadors, en les sessions de treball el professor Davalillo va fer un acompanyament més específic enfocat als òrgans de gestió concrets de Centre i Universitat en matèria de gestió i millora.

Les Jornades van anar a càrrec d’Alfonso Davalillo. El professor Davalillo és doctor enginyer industrial en l'especialitat de Tècniques Energètiques i professor emèrit del Departament de Física Aplicada a l'Escola Tècnica Superior de Nàutica i Màquines de la Universitat del País Basc. En la seva dilatada experiència en temes de qualitat i gestió ha ocupat diferents càrrecs, els més destacats dels quals són: sotsdirector d'Ordenació Acadèmica i Qualitat en l'Escola Tècnica Superior de Nàutica i Màquines Navals; director de Professorat i cap de Servei d'Inspecció; coordinador de la Càtedra de Qualitat, director de Servei de Qualitat i Avaluació Institucional. També ha format part de diferents òrgans de control externs a la universitat: membre del Comitè Tècnic de Normalització de Gestió de la Qualitat i Avaluació de la Conformitat (AENOR); membre de el Comitè Internacional de la ISO 21001; coordinador del Fòrum d'Universitats del Club d'Excel·lència en Gestió; auditor intern de la norma ISO 9001, etc. Actualment des del rol de "jubilat actiu" com es defineix ell mateix, és avaluador sènior d’EUSKALIT del model d'excel·lència EFQM i del Model de Gestió Avançada; avaluador extern de el programa AUDIT de l'Agència Catalana de Qualitat (AQU), i ponent de la "Guia de sistemes de gestió per a organitzacions educatives".

La gravació de la conferència plenària s’ha publicat en aquest enllaç .

I tota la documentació de les sessions és accessible a l’enllaç.