Sis estudiants de la FEC i la FCSB debaten sobre el sistema educatiu a la Lliga de Debat Universitària

Cinc estudiants de la FEC i la FCSB debaten sobre el sistema educatiu a la Lliga de Debat Universitària

29.04.2021

Del 27 d’abril al 7 de maig se celebra la Lliga de Debat Universitària, una competició dialèctica on diferents equips universitaris debaten, al llarg d’una setmana, sobre un tema polèmic i d’actualitat. Aquest any el format és en línia, i la qüestió plantejada és si l’actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones. La UVic s’ha sumat a aquesta activitat de la Xarxa Vives d’Universitats amb un equip format per 5 estudiants de la FEC i la FCSB: Montse Casas (ADE), Faustine Gabard (ADE), Gil Codina (ADE), Bet Serrat (INF) i Gil Grífols (FISIO). El capità de l’equip és el professor de la FEC José Antonio Corral.

L’objectiu d’aquesta competició és fomentar l’ús de la paraula i potenciar capacitats com el treball en equip, l’argumentació i la posada en escena i la relació amb estudiants d’altres universitats. Durant els darrers mesos, els participants de la Lliga de Debat Universitària s’han documentat sobre el tema d’enguany per dominar-lo i preparar així tesis sòlides que els permetin defensar ambdues posicions. També han posat en pràctica les seves habilitats comunicatives com la fluïdesa, la capacitat d’improvisació o l’expressió no verbal, criteris clau que el jurat de la competició tindrà en compte en valorar els enfrontaments dialèctics. Com que aquest any el campionat se celebra online, s’ha reduït la durada dels debats, que passen a ser de 16 minuts.

Tot i el canvi de modalitat els premis continuen sent monetaris, de manera que l’equip campió guanya 2.500€, el subcampió 1.200€ i un premi pel millor orador/a de 300€. Pel què fa al reconeixement de crèdits RAC els estudiants poden sol·licitar-ne un pel fet d’haver participat a la Lliga.

A la Lliga hi participaran estudiants de 14 universitats de Catalunya, País Valencià i Illes Balears. Durant els tres primers dies es desenvoluparà la fase eliminatòria. El dimecres 5 de maig tindran lloc les semifinals, i serà el divendres 7 de maig quan es disputi la final entre els dos millors equips. L’activitat, organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Generalitat Valenciana.