apunt vell

Claudi Alsina: 'El millor de la UVic-UCC és el seu futur'

22.10.2015

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha inaugurat oficialment el curs 2015-2016 aquest matí en un acte a l’Aula Magna del Campus UVic. Es tracta del primer curs en què els alumnes que s’han matriculat rebran per primera vegada el títol de la UVic-UCC.

L’acte ha comptat amb la presència del rector Jordi Montaña, l’alcaldessa de Vic i presidenta del Patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUB), Anna Erra, i el secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Claudi Alsina. Per Alsina, aquest curs estarà marcat per “una millora de la situació econòmica i per la il·lusió d’una Catalunya millorada” i ha assegurat que “el millor de la UVic-UCC és el seu futur”.

La federació, a velocitat de creuer

El rector Jordi Montaña, en el seu discurs, ha destacat que la inauguració d’aquest curs demostra que “els dos campus ja treballen alineats amb uns mateixos objectius formatius i universitaris” i que la federació ja “ha agafat velocitat de creuer”. Tot i això, admet que s’han produït molts canvis en els darrers anys que cal assimilar: “ens hem de mirar d’una altra manera a nosaltres mateixos”, ha assegurat. Per al rector, ara la Universitat s’ha de pensar “en plural, geogràficament estesa i amb sensibilitats diverses, amb tres campus complementaris que s’enriqueixen mútuament”. En aquest sentit, ha assegurat que “s’estan buscant noves implantacions territorials”.

La presidenta del Patronat de la Fundació Universitària Balmes i alcaldessa de Vic, Anna Erra, de la seva banda, ha demanat que la Universitat mantingui “els peus ben arrelats en el territori i la mirada ben oberta al món”. Per Erra, que avui ha estat la primera inauguració de curs en el càrrec, la federació entre les dues fundacions és motiu de celebració ja que creu que la millor manera d’avançar cap a la societat del coneixement és “anant-hi plegats”.

“Explorar noves oportunitats en el territori”

El secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Claudi Alsina, ha qualificat “d’èxit” la federació i ha destacat la seva qualitat docent i el “rendiment escolar”. A més, també ha parlat de la importància de buscar “noves oportunitats en el territori” i ha assegurat que “hi haurà presència de la UVic-UCC en altres territoris de Catalunya”. Pel que fa a la Facultat de Medicina, Alsina ha assegurat que “s’ha dit endavant a un bon projecte i que no es posaran pals a les rodes” i ha explicat que “quan toqui, es tornarà a debatre al CIC” i es decidirà el seu futur.

Pel que fa als reptes, Alsina ha parlat dels canvis normatius de l’oferta acadèmica i ha assegurat que la Universitat haurà de “definir quin sistema vol seguir”. Ell ha recomanat tres "is": internacional, interdisciplinari i interuniversitari.

Medalles per Joaquim Molas, a títol pòstum, i Pere Medina

L’acte ha començat amb la videomemòria del curs 2014-2015, que ha presentat la secretària general, Maria Àngels Crusellas. La doctora i professora de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, Mila Naranjo, ha estat l’encarregada d’impartir la lliçó inaugural, que portava per títol “L’avaluació com a eina d’inserció educativa i social”. Després, s’ha lliurat la medalla de la UVic-UCC a Joaquim Molas i Pere Medina. A Molas, que l’ha rebut a títol pòstum, se li ha reconegut la seva “generosa col·laboració amb els Estudis Universitaris de Vic, primer, i la Universitat de Vic, després”, mentre que Medina ha estat guardonat per “la seva participació a la Comissió de Treball del Pla Estratègic de la Universitat de Vic 2012-2016 i a l'organització de les trobades UVic Health Meeting”. També s’ha fet l’entrega de les insígnies de la Universitat i dels premis extraordinaris de cada titulació.