Docència

Comença el curs en línia “Cross-cultural competence in Health Care” adreçat a professorat, estudiants i investigadors de la Universitat de Siena

29.10.2020

El rector, Josep-Eladi Baños, va inaugurar aquest dimecres el curs “Cross-cultural Competence in Healthcare”, emmarcat dins del projecte de recerca FORwARD (Forward-Formazione, ricerca e sviluppo di strategie community based per prevenire la radicalizzazione e supportare l’integrazione), acompanyant del Dr. Carles Blay, codirector del curs, i dels doctors Carlo Orefice i Alessandra Romano, coordinador i vicecoordinadora del projecte finançat pel Ministeri d’Educació, Universitats i Recerca italià, i que té com a objectiu facilitar la integració de la població immigrant. Els 24 participants, vinculats a la universitat italiana de Siena, són professors i professionals de l’àmbit sanitari i alumnes de doctorat d’àmbits de coneixement diversos, majoritàriament d’educació social, antropologia i pedagogia.

La formació ha estat organitzada conjuntament per la Unitat de Programes Internacionals i la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, i està codirigida pels doctors Carles Blay i Joan Masnou. El programa se centra en els fonaments de la comunicació intercultural i el tractament del fet migratori en l’àmbit sanitari. Al llarg de les quatre setmanes s’abordaran temes com ara les competències interculturals, la mediació cultural, la legislació del sistema de salut, l’accés al sistema sanitari públic, l’atenció comunitària, els serveis socials i l’atenció sanitària a la població immigrada. El curs inclourà també una taula rodona per debatre l’impacte de la pandèmia de la covid-19 en els sistemes de salut.

Com a novetat s’han inclòs dues sessions preparatòries impartides per la Unitat de Docència Universitària i Tecnologia Educativa de la UVic-UCC per explorar l’entorn virtual de la Universitat i les eines que el curs posa a disposició dels participants per tal de seguir amb èxit aquesta formació en línia.

Aquest curs ha estat una mostra més de la col·laboració entre la UVic-UCC i la Universitat de Siena, iniciada el febrer passat quan un grup d’alumnes d’aquesta universitat italiana van visitar la UVic-UCC i van participar també en una formació sobre competències interculturals en l’àmbit de la salut.