25N- Dia contra la violència de gènere

Comencen les activitats al voltant del 25 N, dia internacional contra la violència de gènere

18.11.2021

La presentació dels resultats del projecte europeu CASES “La violència contra menors en l’esport: xifres i estratègies” ha donat avui el tret de sortida al programa d’activitats de la UVic organitzades al voltant de la celebració del 25N, Dia internacional contra la violència de gènere. L’objectiu d’aquest programa d’activitats que impulsa la Unitat d’Igualtat, “pretén donar compliment a les accions previstes al II Pla d'igualtat de gènere que proposen l'organització d'actes acadèmics per a la sensibilització de la comunitat universitària en aquesta temàtica, així com la prevenció d'aquest tipus de violència al nostre entorn”, afirma la directora de l’àrea, Anna Pérez-Quintana.

Xerrades, taula rodona i altres accions

El programa consta de tres xerrades i una taula rodona. La primera, tindrà lloc el dia 22 de novembre a les 10.00h, en el qual una membre del Col·legi Oficial de Criminòlegs de Catalunya juntament amb la directora de la Unitat d’Igualtat de la UVic parlaran de com s’aborden les violències de gènere en l’entorn universitari. L’acte s’ubicarà a la sala d’actes de la Facultat de Medicina i  també es podrà seguir per streaming. (Cal inscriure’s prèviament al tel. 93 881 55 37).

El 25 de novembre es durà a terme la xerrada sobre “Eines per a un llenguatge inclusiu” a càrrec de Jordi Garcia Jané de l’Apòstrof Cooperativa de Comunicació, adreçada principalment al personal d’Administració i Serveis de la UVic-UCC.  Es tracta d’una activitat formativa que  es podrà seguir per zoom de 10 a 14h, prèvia inscripció, i que  a causa de la gran demanda que ha tingut se n’oferirà una nova edició a final de curs.

El mateix dia, a les 16h, se celebrarà la taula rodona ‘Covid-19 i Acadèmia: impactes amb perspectiva de gènere’ a càrrec d’Anna Sánchez  (URV), Caterina Riba (UVic-UCC),  Anna Pagès i Mar Rosàs (URL). També hi serà present la presidenta de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya, Anna Berga. L’acte l’impulsa la Unitat d’Igualtat juntament amb la Càtedra ETHOS (URL) i el Grup de Recerca GETLIHC de la UVic-UCC i es podrà seguir a través d’aquest enllaç sense inscripció prèvia.

Per últim, el dia  29 de novembre a les 12h les investigadores  Sandra Ezquerra i Christel Keller de la Càtedra UNESCO Dones, Desenvolupament i Cultures i Grup de Recerca Societats, Polítiques i Comunitats Inclusives (SoPCI), oferiran la xerrada ‘Drets sexuals i reproductius en temps de pandèmia: Covid-19, maternitat i violència’, en la qual presentaran els resultats del projecte del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere, portat a terme l’any 2021. Cal inscripció prèvia.

Enguany el programa d’activitats es completa amb dues accions més: la primera és l’edició d’un calendari del 2022 per a la igualtat de gènere que es posarà a disposició del PAS i PDI (vegeu la informació en la notícia a part); i la segona, el mateix dia 25N es lliuraran llaços blancs als vestíbuls dels campus de Miramarges, Torre dels Frares i Can Baumann, per posar-se a la solapa com a record de les víctimes de la violència de gènere.