Vista de l'Hospital d'Olot Comarcal de la Garrotxa

Convocada la primera jornada entre centres sanitaris i universitaris de la Catalunya central

11.11.2021

Els estudiants de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC tenen l’oportunitat de poder fer pràctiques clíniques en diversos centres assistencials de Catalunya. En aquest moment, la Facultat compta amb 485 alumnes, 150 professors i un centenar de col·laboradors docents. Per compartir una reflexió conjunta sobre com millorar la qualitat docent, investigadora i assistencial i aprofundir en la interrelació entre professionals acadèmics, assistencials, investigadors i gestors del territori s’ha organitzat la I Jornada entre centres sanitaris i universitaris de la Catalunya Central, que tindrà lloc el 27 de novembre a la Seu de la Fundació Hospital d’OIot Comarcal de la Garrotxa. Per participar-hi cal inscripció prèvia (gratuïta) fins al 21 de novembre aquí.

Aquesta trobada conjunta per debatre quins són els reptes de present i de futur començarà a les 8.40 h amb la recepció, documentació i acreditació i a les 9 h hi haurà la benvinguda i inauguració de la jornada a càrrec de Marina Geli, directora general de la FESS (entitat titular de la Facultat de Medicina); Ramon Pujol, degà de la Facultat; Sara Manjón, gerent del Consorci Hospitalari de Vic (CHV); Manel Jovells, gerent d’Althaia; Anna Forcada, gerent GT Catalunya Central ICS i Gerent SCC (Hospital de Berga); i Josep Maria Padrosa, gerent de l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa. La primera taula rodona (9.30 h), titulada “Donem millor assistència si els centres sanitaris són universitaris? Què aporten les facultats als centres assistencials?”, estarà moderada per Jordi Aligué, coordinador de la Unitat Docent Manresa de la Facultat; i Núria Roger, coordinadora de la Unitat Docent Vic de la Facultat, i com a ponents hi participaran el degà Ramon Pujol; Francesc Cardellach, exdegà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB; Rosa M. Morral, directora assistencial del CHV; Ignasi Carrasco, director assistencial d’Althaia; Joan Espaulella, director assistencial de la Fundació Hospital de la Santa Creu de Vic; i Anna Forcada.

La segona taula rodona que s’ha organitzat (11.30 h) portarà per títol “Què aporten els centres assistencials a les Facultats de Medicina?” i estarà moderada per Joan Carles Trullàs, metge de l’Hospital d’Olot i professor de la Facultat; i Manel Álvarez, gerent de l’Hospital de Martorell i professor de la Facultat. En aquest cas, els ponents seran Pablo Collera, cap del servei de Cirurgia d’Althaia i professor de la Facultat; Aina Bosch, estudiant de 5è curs de la Facultat; Irene Veganzones, metgessa AP de l’ICS i professora de la Facultat; Jordi Casademont, cap del servei de Medicina Interna de l’Hospital de Sant Pau-coordinador docent UAB; i Francesc Borrell, metge AP i professor de la UB.

Després de dinar començarà la tercera taula rodona (14.30 h) “Com progressar junts en la recerca els centres assistencials i les facultats?”. Aquest acte, moderat per José Jeronimo Navas, director del projecte Institut Recerca i Innovació de la Catalunya Central (IRIS), i Roberto Elosua, vicedegà de Recerca de la Facultat, comptarà amb la participació d’Olga Pané, gerent del Consorci Parc de Salut Mar de Barcelona; Marta Otero, professora titular de la Facultat de Ciència i Tecnologia de la UVic-UCC; Alfons Hervàs, director de docència, recerca, qualitat i sistemes d’informació d’Althaia; Eduard Kanterewicz, cap del servei de Reumatologia del CHV i professor de la Facultat; i Ramon Brugada, cardiòleg i exdegà de la Facultat de Medicina de la UdG.

Les conclusions i la cloenda de l’acte està prevista cap a les 16 h i aniran a càrrec de Ramon Pujol, Núria Roger i Jordi Aligué.