Rodatge de la websèrie
Rodatge de la webserie

Demà finalitza el rodatge de la websèrie de la UVic

17.02.2022

Després de cinc dies frenètics amb càmeres amunt i avall pel campus i altres indrets de la ciutat de Vic, demà s’acaba el rodatge dels quatre capítols de la websèrie d’humor de la UVic. Tot aquest material entrarà, a partir de dilluns, a postproducció amb l’objectiu que estigui a punt a l’abril, quan la websèrie s’estrenarà coincidint amb els actes de commemoració del 25è aniversari de la UVic-UCC.

En total hi hauran intervingut una cinquantena de figurants, entre professorat, personal d’administració i serveis, i estudiantat, que van haver de superar un càsting previ i han hagut de fer un curs accelerat d’interpretació per fer costat a les dues protagonistes, les actrius Emma Cunill i Laia Fontan.

Implicació dels estudiants

El projecte, que ha portat a terme la productora Batabat (Sàpiens), ha comptat també amb la implicació d’onze estudiants de Comunicació Audiovisual i un del CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, que han tingut l’oportunitat de participar en una acció de mentoring per part de la productora i implicar-se plenament en els diferents àmbits de la sèrie, com són la fotografia, la producció, l’art i el vestuari, l’script, la direcció, el so i la banda sonora, i el grafisme.

El rodatge ha tingut per escenari diverses localitzacions, com les aules, els laboratoris de Mecatrònica, l’Aula Magna i diferents zones comunes de l’edifici Torre dels Frares; una habitació de la residència del Seminari i el Pati de l’Os; el Parc dels Estudis, i diversos llocs de Miramarges, com l’estudi de ràdio i l’aula de cinema.

Una història de superació, amistat i diversitat

La història de la sèrie gira entorn de la Lisa (Emma Cunill), una noia que a través de TikTok explica en clau d’humor què significa ser nova a la Universitat i alhora tenir un trastorn de l'espectre autista (TEA). Per ella, començar la vida universitària com a "semifamosa" no serà una tasca gens fàcil, i menys en els estudis que ha triat, el grau en Mecatrònica, que és la seva passió des de ben petita i un somni que per fi podrà fer realitat. Ni el trastorn ni l’entorn no l’acompanyen, i les relacions socials són un món ignot: alguns l’envegen, altres la temen, uns l’admiren i la majoria no saben com acostar-s’hi. Una història de superació, amistat i diversitat, que parlarà també de respecte, excel·lència i rigor.

Segons la directora de l’Àrea de Màrqueting de la UVic, Anna Fàbregas, “hem apostat per fer una websèrie amb l’objectiu d’innovar en la manera de donar a conèixer la UVic i poder arribar als nostres estudiants a través de llenguatges que els són més propers”, tenint en compte “que aquest és un format de referència, de consum àgil i de viralització fàcil”. Per altra banda, el professor del Departament de Comunicació de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Jan Frigola, ha declarat que “ha estat una gran oportunitat per als estudiants de Comunicació Audiovisual per conèixer el món professional des de dins, participant en el rodatge i formant part de l’equip”. I ha afegit que “hem viscut una experiència molt intensa i un aprenentatge sense precedents”.