Enric Casulleras tornarà a conduir l'acte de lliurament dels Premis de Recerca als Millors Treballs de Batxillerat
Paranimf, serà la seu del lliurament dels premis
El Paranimf, serà la seu del lliurament dels premis

Dimarts es lliuren els 27ns Premis als Millors Treballs de Recerca de Batxillerat

20.06.2024

Dimarts vinent, 25 de juny, tindrà lloc l’acte de lliurament de la 27a edició dels Premis als Millors Treballs de Recerca d’Estudiants de Batxillerat. L’acte, que es farà al Paranimf de la UVic (Rambla Hospital, 50, a les 18 h, serà presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, i conduït pel professor d’Economia de la Facultat d’Empresa i comunicació, Enric Casulleras, coordinador del certamen.

Aquest any s’han rebut i avaluat 115 treballs, provinents de 106 centres de 35 comarques diferents. 13 d’aquests treballs són d’Osona; 12, del Vallès Oriental, seguit del Gironès, amb 10, i el Bages, amb 7.

Els premis, que tenen una dotació total 17.000 euros, es reparteixen en cinc categories i porten el nom de l’empresa o institució que els patrocina. Es tracta del Premi Construccions Ferrer als treballs de l’àmbit de l’arquitectura, les enginyeries i la tecnologia, dotat amb 3.500 euros. El Premi Fundació Caixa d’Enginyers, als treballs de l’àmbit de les ciències, ciències ambientals i salut, de 3.000 euros. El Premi Eumo_DC, dotat amb 2.000 euros, als millors treballs en l'àmbit de les arts, i el Premi MaierOffice, de 3.500 euros, per a treballs de l’àmbit d’empresa, les ciències socials i la transformació digital. I, finalment, en la categoria específica, hi ha el Premi Osona contra el Càncer, per a temàtica sobre el càncer, dotat amb 5.000 euros. Els estudiants que obtenen un dels premis també tenen dret a un descompte del 40 % de la matrícula si la fan a la UVic.

Seran presents a l'acte els representants de les entitats patrocinadores dels premis: el director general d'Eumo_DC, Albert Cano; la CEO de MaierOffice, Maite Masó; la directora de l'Oficina de Vic de la Fundació Caixa d’Enginyers, Laia Jufré; el CEO de Construccions Ferrer, Miquel Ferrer, i la presidenta d'Osona contra el Càncer, Cristina Herrera.

El coordinador dels premis, Enric Casulleras, afirma que, "després de les males sensacions que han deixat el darrer informe PISA, és reconfortant poder triar i remenar entre més d’un centenar  treballs de recerca excel·lents fets per estudiants de segon de batxillerat, els millors dels respectius instituts", i demana un reconeixement per a tot el professorat i els col·laboradors que han format part dels jurats de cada premi.