Docència

Gerard Garrote (d'esquena) i Guillem Vestit (a la pantalla)
Gerard Garrote
Guillem Veestit (pantalla) i Gerard Garrote

Dos estudiants de Multimèdia de la UVic comercialitzen una aplicació per compartir continguts i despeses de les plataformes digitals

18.03.2021

Gerard Garrote i Guillem Vestit, dos exestudiants del grau en Enginyeria en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la UVic, acaben de llançar aquesta setmana al mercat l’aplicació web ‘Sharingful’, que permet agrupar usuaris per compartir els continguts i despeses de les plataformes digitals.
Aquest projecte, que ha trigat un any i mig a veure la llum, és el resultat del Treball de Final de Grau (TFG) dels dos emprenedors, que van acabar els seus estudis el juny passat, i que ha culminat en la constitució d’una societat. “Ens vam adonar que per Internet molta gent buscava persones amb qui compartir la despesa de les plataformes digitals i això ens va fer veure que hi havia una oportunitat de negoci”, afirma Guillem Vestit.
Quan l’usuari es registra a l’aplicació ho pot fer de dues formes, com a persona que té la subscripció d’una plataforma digital i la comparteix amb els altres de manera que cada mes rep un retorn econòmic, o bé com a usuari, que fa ús de la subscripció aliena i en paga només la part proporcional. “El més comú és que la persona que ofereixi una subscripció pugui ser també usuària d’altres plataformes, la qual cosa li permet poder gaudir d’un ampli ventall d’oferta a un preu molt més econòmic”, diu Gerard Garrote. El que fa la plataforma és donar visibilitat a les ofertes i demandes i posar-les en contacte, a més de gestionar les credencials de cada subscripció assegurant-ne la confidencialitat.
De moment Sharingful ofereix un catàleg d’11 plataformes digitals agrupades en quatre àmbits: música, cinema, esport i llibres, i s’anirà ampliant en funció de la demanda dels usuaris. Es tracta de Netflix, HBO, Disney+, Spotify, Deezer, Tidal, Tidal Hi-fi, Amazon Music, Google play Music, Dazn i Nubico.

Fet a quatre mans
El projecte s'ha executat íntegrament a quatre mans, ja que els dos impulsors s’han encarregat de desenvolupar-lo tant en l’àmbit tecnològic, que inclou el codi i el disseny de la plataforma, com en l’àmbit empresarial, creant un pla de negoci i un pla de màrqueting. En aquest darrer aspecte els ha ajudat la modalitat de TFG Innova, que impulsa la Unitat d’Emprenedoria de la UVic, i que dona formació als estudiants que fan treballs de final de grau orientats a la creació de la seva pròpia empresa.
La configuració del servidor, escollir la passarel·la de pagament idònia per a les característiques del projecte, i trobar partners que s’hi volguessin sumar, han estat els esculls més importants que han hagut de superar a l’hora de posar l’aplicació web en marxa. També ho ha estat la pandèmia, que n'ha fet endarrerir el llançament. No obstant això, i després dels primers dies de funcionament, ja han notat una pujada significativa d’usuaris, “i això ens fa confiar en la viabilitat de l’aplicació i en la possibilitat d’obrir-la, en un futur, a la resta d’Europa”, conclouen.

Donar formació emprenedora
Un dels dos coordinadors del grau en Multimedia. Aplicacions i Videojocs, Raymond Lagonigro, afirma que “veure com aquests estudiants acaben la titulació amb un projecte empresarial d’aquestes característiques avala el nostre model docent, que no només aposta per una formació transversal en disseny, desenvolupament, gestió i promoció dels productes digitals, sinó també pel foment de l’esperit emprenedor dels nostres estudiants.”