Docència

Dos graus i un màster d'Elisava obtenen la verificació per impartir-los amb el segell UVic-UCC el curs 2021-2022

06.05.2021

Els graus en Enginyeria de Disseny Industrial i en Disseny i Innovació i el màster universitari en Estudis Interdisciplinaris en Disseny i Comunicació d’Elisava han obtingut l'avaluació favorable per part d'AQU i la verificació del Consejo de Universidades que permetran poder-los implantar el proper curs 2021-2022 a la UVic-UCC.

Aquesta verificació és un pas més per tal que l’estudiantat que es matriculi de nou accés en aquests estudis ho faci ja sota el segell de la Universitat. Alhora, l’alumnat que havia començat aquests estudis amb el segell de la Universitat Pompeu Fabra, de qui Elisava era un centre adscrit abans de la federació amb la UVic-UCC, podrà escollir entre seguir allà o reconèixer els crèdits assolits fins avui i fer el canvi d'universitat. Aquests tres estudis s'impartiran a la Facultat de Disseny i Enginyeria Elisava, al campus Barcelona de la UVic-UCC.

Un procés de diverses etapes

El procés de validació d'un estudi comença amb la programació dels ensenyaments a la pròpia Universitat. A continuació l’Agència de Qualitat del Sistema Universitari (AQU) en fa l'avaluació que condueix a la verificació per part del Consejo de Universidades. També es requereix la programació i implantació d’aquests ensenyaments verificats al sistema universitari de Catalunya, que depèn de la Generalitat. Finalment, el Consejo de Ministros oficialitza el títol. En aquest procés hi intervenen principalment el centre i el Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica (VOA) d’acord amb el que estipula el Sistema de garantia interna de la qualitat (SGIQ) de la UVic-UCC.

Quan una titulació ja s'ha implantat, el seguiment per a la seva millora contínua el fa el propi centre o facultat anualment, sota els paràmetres establerts des del VOA, d’acord amb el que està establert en del SGIQ i amb la participació activa de l’estudiantat i el professorat.