Docència

Estudiants d'Infermeria al Laboratori de Simulació de la UVic-UCC

Dotze estudiants d’Infermeria s’acullen als contractes d’auxili sanitari per reforçar les plantilles dels centres

20.01.2022

Seguint la crida que els departaments de Salut, i Recerca i Universitats han fet a les universitats catalanes per facilitar que estudiants del darrer curs de Medicina i Infermeria es puguin incorporar als centres sanitaris per reforçar les plantilles, dotze estudiants de quart curs d’Infermeria de la UVic s’han integrat aquest primer trimestre a diversos centres sanitaris del territori amb un contracte d’auxili sanitari.

Nou estudiants s’han incorporat a l’Hospital Universitari de Vic; dos, a l’Hospital Universitari de la Santa Creu, i un, a l’Hospital de Granollers. Amb aquestes incorporacions es cobreixen les demandes que havien fet els centres sanitaris per tal de fer front a l’allau de baixes laborals i a l’augment de pacients a causa de la covid.

Durant els tres mesos que dura el contracte, la tasca que porten a terme aquestes infermeres a punt de graduar comptarà amb el seguiment i la tutorització tant des de la universitat com des del centre sanitari, de manera que es podrà reconèixer i avaluar com a pràcticum, amb la prèvia presentació d’una memòria de pràctiques.

En una reunió de rectors i rectores que va tenir lloc aquest dimarts, la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, va agrair a les universitats catalanes l’esforç i la predisposició per poder cobrir aquesta demanda.