Docència

Inauguració Doctoral Training Week

El 15% d'alumnes de doctorat provenen de la mateixa Universitat

15.04.2021

El 15% dels doctorands i doctorandes que cursen els estudis a la UVic-UCC provenen de la mateixa universitat, una xifra molt allunyada del 53% que es registra de mitjana a Europa. Aquesta realitat té dues interpretacions. D’una banda “vol dir que hi ha persones atretes i captades per altres raons: prestigi d’investigadors o investigadores, projectes de recerca amb capacitat de contractació, doctorats industrials, etc.”, explica Antoni Tort, director de l’Escola de Doctorat. D’altra banda, però, significa que “la nostra oferta de màsters ha de créixer en capacitat, tant de captació a l’inici com d’orientació envers el doctorat durant el màster”.

La majoria dels doctorands i doctorandes de la UVic-UCC fan la tesi a temps parcial. “El nombre de contractes predoctorals és baix i impacta en la capacitat de captar més estudiants de doctorat i més doctorands i doctorandes a temps complet. Aquest és un dels nusos centrals que cal desfer per fer créixer en qualitat i quantitat els estudis doctorals de la UVic-UCC”, apunta el director de l’Escola. Segons ell, el futur passa per ser més competitius en les beques públiques, tenir més capacitat investigadora internacional, convèncer el sector privat perquè actuï com a mecenes dels estudis doctorals, aconseguir fons europeus i oferir més beques pròpies UVic-UCC, entre altres.

El nombre de doctorands amb ajut predoctoral s’ha anat incrementant des del 2011. Dels 311 doctorands i doctorandes d’aquest curs, 60 tenen un ajut o contracte predoctoral.