Docència

El 82% de l’alumnat de grau de la UVic treballa sis mesos després d’acabar els estudis i el 88% té feina al cap de tres anys

06.05.2021

El 82% de l’alumnat de grau de la UVic ha trobat feina sis mesos després d’acabar els estudis. Aquesta xifra puja fins al 100% entre els i les graduades en Enginyeria Mecatrònica, Enginyeria Multimèdia, Infermeria i Nutrició Humana i Dietètica, per sobre de la mitjana catalana, i assoleix xifres del 95% en Administració i Direcció d’Empreses, del 92% en Publicitat i Relacions Públiques i del 90% en Fisioteràpia. Aquestes són només algunes de les dades que es desprenen del darrer informe de l’Agència de la Qualitat Universitària de Catalunya (AQU), que analitza la inserció laboral dels i les estudiants universitaris que es van titular l’any 2016.

L’informe es fixa en la situació laboral dels i les persones graduades a les universitats catalanes en dos moments concrets: al cap de mig any d’haver finalitzat els estudis i tres anys després d’haver-los acabat. En aquest segon context, passats tres anys, els nivells d’inserció laboral dels i les graduades de la UVic puja fins al 88%. En alguns graus, com Administració i Direcció d’Empreses, Nutrició Humana i Dietètica i Traducció i Interpretació, amb una ocupabilitat del 100%, i com Comunicació Audiovisual (94%) els percentatges se situen per sobre de la mitjana catalana. També tenen una inserció del 94% els graus en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, i de Biotecnologia, xifres molt properes al 97% d’inserció laboral en els estudis d’Infermeria, el 93% en els graus en Fisioteràpia, en Mestre d’Educació Infantil i en Mestre en Educació Primària o el 92% de Publicitat i Relacions Públiques.

L’enquesta es fa cada tres anys amb l’objectiu d’oferir a les universitats catalanes dades i referents sobre la qualitat de la inserció de les persones graduades. La darrera edició es va fer el 2020, via telefònica, en una mostra del 50% de la població. En el cas de la UVic, l’anàlisi engloba una vintena de titulacions.

A les persones enquestades se’ls preguntava per factors relacionats amb l’ocupació i la seva qualitat, però també sobre la satisfacció respecte als estudis realitzats. Aquesta és la setena vegada que es publica l’informe que, juntament amb les dades recollides en edicions anteriors, conformen una de les bases de dades més completes sobre inserció laboral universitària d’Europa.

Una feina d’acord amb els estudis

L’informe també especifica que les persones graduades en Multimèdia (100%), Fisioteràpia (97%), Biologia (88%), Infermeria (100%) i Educació Primària (97%) de la UVic són les que tenen feines més adequades a la seva formació, els tres darrers per sobre de la mitjana de Catalunya.

En general el grau de satisfacció dels graduats i graduades de la UVic amb la feina que fan és alt. En 10 de les titulacions analitzades en l’informe, els exestudiants posen nota superior a 8 a la seva ocupació actual. Destaquen els nivells de satisfacció dels i les Mestres en Educació Infantil (9,01) i dels professionals de l’Educació Social (8,47), amb valors que es troben per sobre de la mitjana en comparació amb les persones graduades en altres universitats catalanes.

Per altra banda, les titulacions amb una major estabilitat laboral són, segons es desprèn de l’estudi, les enginyeries. El 100% dels i les graduades en Mecatrònica i en Multimèdia no només tenen feina, sinó que compten amb contractes laborals fixos i a temps complet i amb salaris molt per sobre de la mitjana, de 2.365 i 2.250 euros respectivament. Es tracta d’una xifra molt propera als 2.240 euros que guanyen de mitjana les persones titulades en Administració i Direcció d’Empreses per la UVic, el 84% de les quals tenen contractes fixos i a temps complet. En el cas de Biotecnologia, els guanys mensuals també superen la barrera dels 2.000 euros (2.112 de mitjana), tot i que en aquest cas els contractes fixos no són tan freqüents.

Bons resultats en la qualitat de la formació

L’informe també s’interessa per la satisfacció de la formació rebuda i per la qualitat que els i les graduades li atorguen. En el cas de la UVic, el 82% de les persones enquestades afirmen que tornarien a estudiar a la mateixa universitat, xifra que arriba al 100% en els casos d’enginyeria Multimèdia i dels graus en Psicologia i Traducció i Interpretació, al 95% en el cas de Mestre en Educació Infantil, al 90% en el cas de Mestre en Educació Primària i al 89% en Teràpia Ocupacional. Més del 75% dels titulats afirmen que repetirien els mateixos estudis.

Els aspectes més valorats de la formació rebuda són els coneixements d’informàtica i idiomes, a més de la creativitat i la formació pràctica.