Docència

El 9 Nou publicarà un suplement sobre la UVic-UCC amb participació d’estudiants del grau en Periodisme

02.12.2020

El bisetmanari El 9 Nouen la seva edició d’Osona i del Ripollès, publicarà un suplement bimensual sobre la UVic-UCC en el procés de redacció del qual participaran estudiants del grau en Periodisme de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC). La revista, que traurà el seu primer número el divendres 11 de desembre i es dirà El 9 Nou UVic-UCC, anirà encartada en el periòdic i comptarà amb un total de 12 pàgines.

Els articles, reportatges i entrevistes que s’hi publicaran incidiran en aspectes com ara l’actualitat de la Universitat, la tasca investigadora que s’hi du a terme o la vida al campus, entre altres temes. Del conjunt de pàgines, dues les elaboraran els i les estudiants en el marc de diferents assignatures de redacció periodística i tocaran diferents gèneres com ara el reportatge o l’article d’opinió. Tot l’alumnat que signi un article serà remunerat per part de l’empresa editora d’acord amb les tarifes vigents per als seus col·laboradors.

L’acord de col·laboració que fa possible aquesta revista el van signar, el dilluns 30 de novembre, el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, el director general de la FUBalmes, Joan Turró, i Beth Codina, presidenta del consell d’administració de Prosa, editora d'El 9 Nou, en un acte a la seu de la publicació. En el transcurs de la signatura, el rector va posar de manifest la importància del conveni i en va enumerar les raons: “Parteix del convenciment que els professionals es formen sobretot ‘fent’ i que per tant és molt necessari que tinguin oportunitats com aquesta, que van més enllà de l’estructura teòrica de l’aula”, va dir Baños, segons el qual l’acord també “entronca perfectament amb la voluntat de la Universitat, des dels seus orígens, d’estar implicada en la vida de la ciutat i del seu entorn”.

El segon divendres dels mesos parells

El suplement es publicarà sempre el segon divendres de cada mes parell de l’any i un cop editat se’n distribuiran exemplars per diferents espais del campus, que podran ser recollits i consultats per qui ho desitgi. Per part de la UVic, el projecte el coordinen Xavier Ginesta, professor del Departament de Comunicació, i Eva Funoll, directora de l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals, i també compta amb la implicació de Sergi Solà, professor i coordinador del grau en Periodisme i director d’UVic Ràdio. Per part d'El 9 Nou, els responsables del suplement són Jordi Vilarrodà, cap de Cultura, i Víctor Palomar, director del periòdic i també professor de la FEC.

El conveni signat ara i el suplement bimensual donen continuïtat a una sèrie de col·laboracions que al llarg dels anys han anat establint la Universitat i l’empresa editora, com ara la publicació dels articles de la revista digital Sense Boira, feta per estudiants de la UVic, al web del bisetmanari, la programació de part dels continguts d’UVic Ràdio a El 9 FM o la realització de pràctiques curriculars als mitjans de Prosa per part d’alumnes de diferents graus de la FEC.