Docència

Campus Senior

El Campus Sènior recupera la presencialitat aquest curs 2021-22

07.10.2021

Mai és tard per formar-se a la universitat. Des de fa cinc cursos, la UVic-UCC ofereix a les persones majors de 60 anys la possibilitat de matricular-se als cursos del Campus Sènior que s’imparteixen al campus Vic. Es tracta d’assignatures que formen part d’ensenyaments oficials de grau de l’àmbit de les ciències i tecnologia, de salut i benestar i de comunicació i empresa. Les persones interessades en la temàtica les poden cursar de forma independent i sense necessitat de tenir una titulació universitària. Història del cinema, Introducció a l’Economia, Periodisme cultural, i Introducció a l'Arquitectura i Fabricació de Vehicles són alguns exemples dels cursos que s’ofereixen aquest curs 2021-2022 i que retornen a la modalitat presencial. El catàleg i els horaris dels cursos es poden consultar aquí.

Des de l’any 2016 una vintena de persones s’han matriculat a aquestes assignatures i comparteixen aula, materials didàctics, professorat i aula virtual amb la resta d’estudiants universitaris de la UVic. Els cursos es poden fer durant el primer semestre del curs, amb una docència que va des de mitjans de setembre al mes de gener, i els del segon semestre amb una docència que s'inicia cap a finals de gener i s'allarga fins a finals de maig.

La directora del Centre Internacional de Formació Contínua, Montserrat Fontarnau, explica que aquests cursos “permeten oferir una proposta formativa a un sector de la població que fa anys en quedava exclòs però que ara, cada vegada més i gràcies a l’augment de l’esperança de vida, tenen inquietuds que volen satisfer”. “Oferim coneixement i expertesa per a qualsevol edat i considerem que fer-ho al territori més pròxim és un dels nostres valors”, diu Fontarnau.

Les matrícules del primer semestre ja estan obertes i es poden fer enviant un  correu electrònic a sfc@uvic.cat o bé presencialment a l’Àrea de Gestió Acadèmica de la UVic, al carrer Miramarges, 7, en horari de matins. La durada dels cursos és de 3 o 6 ECTS, alguns dels quals en horari de matí i d’altres en horari de tarda. Les places són limitades i els membres de l’Aula d'Extensió Universitària Gent Gran d'Osona i de la de Centelles i els majors de 60 anys, tenen descompte en la matrícula.