Docència
Docència
 El catedràtic Gregorio Rodríguez tracta l’avaluació de l’estudiantat en la Jornada d’Innovació Docent d’enguany

El catedràtic Gregorio Rodríguez tracta l’avaluació de l’estudiantat en la Jornada d’Innovació Docent d’enguany

01.07.2021
Share

Aquest dilluns ha tingut lloc la conferència “Estudiants o aprenents: una mirada a l’avaluació com a aprenentatge”, en el marc de la Jornada d’Innovació Docent anual que celebra la UVic-UCC dins el Programa FORMA’T. L’activitat ha continuat el treball que s’ha dut a terme al llarg del semestre, en relació amb l’avaluació de l’estudiantat, i va aplegar més de 80 docents de totes les facultats de la UVic-UCC. El conferenciant va ser el catedràtic de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en educació i membre del grup de recerca EVAlfor de la Universitat de Cadis, Gregorio Rodríguez, que va destacar que la participació dels estudiants “encara és un repte per afrontar a les nostres universitats”. L’acte es va promoure conjuntament des del Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Qualitat, el CIFE i la Comissió d’Innovació Docent, amb l’objectiu d’avançar en el canvi i la millora de la docència de la Universitat.

Després de recordar que encara es confon massa sovint l’avaluació amb la qualificació, el ponent va centrar-se en la piràmide de l’avaluació. Aquesta piràmide s’entèn com la relació entre l’avaluació de l’aprenentatge, l’avaluació per a l’aprenentatge i, finalment i com a repte a assolir, l’avaluació com a aprenentatge. Tot plegat va portar el ponent a reflexionar sobre la participació de l’estudiantat i la proalimentació per part del professorat, les veritables claus de l’autoregulació de l’aprenentatge per part dels primers, tot incidint en la importància de plantejar-los tasques de qualitat que siguin transferibles al context extraacadèmic i professional

Un punt i seguit de cara a les jornades d’innovació de les facultats

En paraules del director del CIFE, Antoni Portell, la conferència va ser “un tancament a tota la feina feta i un punt i seguit de cara a les jornades d’innovació per les facultats, que seran al llarg dels propers dies i tractaran el mateix tema”. Les jornades permetran conèixer de primera mà el treball que han dut a terme els Seminaris de Desenvolupament Professional Docent (SDPD) del CIFE, que tenen per objectiu la reflexió i l’intercanvi entre el professorat, a banda del propòsit de passar a l’acció revisant les pròpies pràctiques i implementant canvis en la docència, per posteriorment compartir-los amb tot el PDI.

Portell va aprofitar per agrair la dedicació a totes les persones que hi han participat, i de manera especial a les responsables d’innovació de cada facultat l’acompanyament i guiatge dels diferents grups que s’han acabat organitzant, que ben aviat donaran a conèixer els seus resultats: Àngels Leiva (FCT), Àngels Pinyana (FEC), Laia Bosch (FCSB) i Àngel Tortadès (FETEP).

L’acte va comptar amb la presència del rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños, que va presentar l’acte, i de la vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Cristina Vaqué. En la seva intervenció, la vicerectora va valorar i agrair la intervenció del ponent i va destacar la utilitat de les conferències a l’hora de tenir més estímuls i orientacions per avançar en l’horitzó de la innovació docent en l’àmbit de l’avaluació l’estudiantat a la Universitat.

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns