Institucional

El Consell de Govern aprova el manual UDocentia d’avaluació i millora docent del professorat

11.03.2021

El Consell de Govern de la UVic-UCC va aprovar aquest dimecres el Manual del Programa UDocentia per a l’avaluació i la millora docent del professorat de la UVic-UCC. Els tres principis que inspiren el Programa UDocentia són assegurar la màxima qualitat de la docència, proporcionar un recorregut de millora docent al professorat i facilitar l’autoavaluació de la pròpia docència.

El Manual aprovat ha de proporcionar a la institució i al conjunt del seu professorat un marc descriptiu i de referència del sistema d’avaluació i millora. El programa també servirà de base per al reconeixement d’incentius de docència aprovat pel Conveni col·lectiu.

L’UDocentia posa al centre de la millora docent el professorat i efectua un procés d’acompanyament i avaluació integral de l’activitat docent. Així, recull un autoinforme del professor o professora sobre els diferents ítems que componen l’avaluació, informes de les direccions de departament, coordinacions dels estudis i professors observadors a l’aula sobre alguns dels ítems, i les enquestes de satisfacció de l’estudiantat. L’avaluació global de cada professor o professora la faran els experts docents -professors amb una destacada trajectòria docent designats pel rector- a partir del conjunt d’evidències recollides.

El manual descriu els procediments de recollida d’informació de cadascun d’aquests passos i les ponderacions dels diferents ítems que s’avaluen. També estableix el procediment per presentar i resoldre al·legacions, reclamacions o sol·licituds de revisió. L’UDocentia és el resultat d’un grup treball liderat pel vicerectorat de Professorat format per representants de l’Àrea de Qualitat, el CIFE, la UDUTE i per una comissió tècnica de PDI amb representants de les diferents facultats. En la fase final de la seva elaboració el Programa va comptar també amb les aportacions del Comitè d’Empresa.

En els propers mesos s’efectuarà una prova pilot del programa. La implantació efectiva de l’UDocentia està prevista per aquest proper mes de setembre.

Manifest per al desdoblament i la millora de la línia R3 de tren

En la mateixa sessió, el Consell de Govern també va aprovar l’adhesió de la UVic-UCC a un manifest del col·lectiu R3, que reclama el desdoblament i la millora de la línia R3 de tren, la que passa per Vic. El text acorda definir l’ampliació i desdoblament d’aquesta línia com “una obra estratègica de país per avançar en la cohesió territorial i social”, per “millorar la qualitat de vida i el benestar de la ciutadania” i per “reforçar l’activitat econòmica”.

També reclama a ADIF l’execució de les obres anunciades i compromeses de fa anys, demana que els propers pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2021 contemplin les quantitats i partides necessàries per iniciar-les i insta el govern de la Generalitat a presentar una proposta d’increment i millora dels horaris i la tipologia dels trens que s’utilitzen a l’R3. El manifest també considera que les obres s’haurien d’executar “de maner urgent, seguida, sense dilacions i fins a acabar amb la remodelació total de la línia.

El manifest considera que “el transports i les comunicacions son eines de vertebració del territori i no han d’esdevenir en cap cas fronteres o línies de divisió” i, en aquest sentit, recorda que la línia R3 és lùnica que dona servei nord-sud a Catalunya al llarg de l’eix del riu Congost i que “a data d’avui es l’única línia de rodalies que discorre en gran part del seu recorregit per via única”, en concret des de Montcada Bifurcació fins a Puigcerdà. Aquesta estructura, diu el text, “limita la seva capacitat operativa així com la capacitat de reacció i la fiabilitat” de la línia, que presenta el menor índex de puntualitat (un 88,6%) de totes.