Institucional

El Consell General de la Xarxa Vives es posiciona sobre la contribució de les universitats en l’actual context de crisi sanitària

10.03.2021

El Consell General de la Xarxa Vives apel·la als governs regionals i estatals a prendre les decisions oportunes per fer efectius els compromisos acordats a la Conferència Ministerial sobre l’Espai Europeu d’Educació Superior de 19 de novembre a Roma.

En aquesta conferència es va emetre un comunicat en què es reconeixia l’esforç realitzat per la comunitat universitària i el paper crucial que tenen les institucions a què ha abocat la pandèmia a una part de la societat. A més, destacava "l’experiència consolidada de les universitats a l’hora d’explorar i assessorar sobre les possibles solucions a aquestes limitacions que amenacen la construcció d’una societat i d’una economia més equitativa, més resilient i més sostenible".

En aquell comunicat es manifestava el compromís dels ministeris signataris de proporcionar suport i recursos adequats a les universitats, i a l’educació superior en general, "per desenvolupar solucions a la crisi sanitària actual, que garantissin oportunitats i educació inclusiva, equitativa i de qualitat per a totes les persones a través de la transformació digital així com encarar la recuperació postpandèmica i l’assoliment d’un EEES plenament inclusiu, innovador i interconnectat”.

Amb aquest posicionament, els rectors i rectores de les universitats de la Xarxa Vives es posen a disposició de les autoritats polítiques "per treballar en la consecució d’aquests objectius”.

Podeu consultar el comunicat de posicionament del Consell General de la Xarxa Vives.