Reunió del Consell General Federatiu
Reunió del consell general Federatiu

El Consell General Federatiu de la FUBalmes i la FUBages es reuneix a Vic

15.10.2020

Els integrants del Consell General Federatiu de la Fundació Universitària Balmes i la Fundació Universitària del Bages es van reunir aquest dimecres en una sessió de treball a la Sala dels Morató de Casa Convalescència. La trobada va servir per reflexionar sobre les principals línies estratègiques de la federació, i per extensió de la UVic-UCC, per al proper període. També s’hi van abordar els propers passos a seguir en la negociació del Contracte Programa que la institució ha de subscriure amb el Govern de la Generalitat.

Aquesta va ser la primera reunió del Consell General Federatiu a què assistia Marc Aloy en qualitat d’alcalde de Manresa i president del Patronat de la FUBages, des que el juny passat va assumir el càrrec en substitució de Valentí Junyent. A més d’Aloy, a la jornada hi van participar l’alcaldessa de Vic i presidenta del Patronat de la FUBalmes, Anna Erra, que va presidir l’acte; el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; el regidor d’Universitat i Ciutat del Coneixement de Vic, Josep Arimany; el regidor d’Ensenyament i Universitats de Manresa, Antoni Massegú; i els directors generals de les dues fundacions: Joan Turró, de la FUBalmes, i Valentí Martínez, de la FUBages.

La reunió va anar precedida d’una visita a les instal·lacions de la Facultat de Medicina de Can Baumann, on els membres del Consell Genera Federatiu es van entrevistar amb el degà, Ramon Pujol, la directora general de la FESS, Marina Geli, i la seva directora executiva, Anna Riba. En la visita van passar pels diferents espais de la facultat, com ara el laboratori d’anatomia o la taula de dissecció virtual Sectra.

El Consell General Federatiu es reuneix anualment per valorar el funcionament de la UVic-UCC. Està format pels dos presidents dels patronats i alcaldes de Vic i Manresa respectivament; els regidors delegats per a temes universitaris de les dues ciutats i els director generals de les dues fundacions, a més del rector de la UVic-UCC, amb veu i sense vot. L'òrgan és l’encarregat de vetllar pel compliment del contracte federatiu i de donar el vistiplau a noves propostes de, per exemple, programació acadèmica, polítiques qualitat i estratègia global de recerca i de transferència de coneixement.