Instal·lacions del CT BETA

El CT BETA ofereix al personal investigador d’Ucraïna la possibilitat de continuar temporalment la seva carrera en aquest centre

03.03.2022

En el marc del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna que s’està vivint des de fa una setmana i davant les dificultats que pateix la població civil ucraïnesa, el Centre Tecnològic BETA de la UVic-UCC ha volgut contribuir a pal·liar els efectes col·laterals de la guerra amb una acció solidària i altruista. Des del passat 26 de febrer, ofereix al personal investigador d’Ucraïna l’opció de continuar temporalment la seva carrera aquí, abans de retornar al seu país.

L’oferta, que s’ha fet pública a través de les xarxes socials, es dirigeix a investigadors i investigadores postdoctorats i doctorats de qualsevol universitat o centre de recerca d’Ucraïna que estiguin treballant, principalment, en els àmbits dels sistemes de producció alimentaris, bioeconomia circular, tecnologies mediambientals, biodiversitat, ecologia i sostenibilitat. El CT BETA ofereix a aquests investigadors la possibilitat d’incorporar-se al seu equip per un període de 4, 6 o 8 mesos i cobrir, en la mesura del possible, les despeses de la seva estada aquí. Totes aquelles persones que hi estiguin interessades i reuneixin els requisits poden enviar un correu a: info.beta@uvic.cat

El CT BETA encoratja altres institucions de recerca europees a posar en marxa accions semblants i a fer la màxima difusió d’aquesta iniciativa, atesa la dramàtica situació que viu aquest estat de l’Europa oriental.

El projecte WIN, prorrogat

El projecte de recerca WIN, que estan portant a terme quatre universitats i quatre escoles europees d'Hongria, Itàlia, Ucraïna i l'Estat espanyol -on participa la UVic-UCC-, ha demanat una pròrroga d'un any, ja que a conseqüència de la situació bèl·lica d'Ucraïna, l'activitat ara per ara ha quedat aturada fins que cessin les hostilitats russes.

Mentrestant, les institucions participants en el projecte WIN estan intentant ajudar els socis ucraïnesos a poder abandonar el país amb l'objectiu de garantir la seva seguretat personal. Fins ara han aconseguit que una investigadora de la Universitat de Poltava (Ucraïna) i el seu fill d'11 anys ahir arribessin a Budapest (Hongria), després de creuar tot el país d'origen. A Budapest compten amb el suport d'un dels socis del projecte WIN, però la voluntat d'aquesta investigadora seria poder arribar a Vic, atès el vincle personal i professional que s'ha establert amb el personal investigador de la UVic-UCC, i ser acollida no només com a refugiada sinó també com a professional de la recerca.