Comença el Taller d’Escriptura Teatral, obert a la comunitat universitària

El dramaturg David Plana impartirà un Taller d’Escriptura Teatral obert a la comunitat universitària

14.01.2021

L’Aula de Teatre ha organitzat un Taller d’Escriptura Teatral que començarà el proper dimecres 20 de gener i anirà a càrrec de David Plana, guionista de televisió, dramaturg, director teatral i script doctor. El taller, dirigit a la comunitat universitària de la UVic, tindrà lloc els dimecres de 20.30 a 22h en format en línia a través de la plataforma Zoom i és gratuït.

El taller treballarà els diferents estils d’escriptura dramàtica i tots els elements fonamentals que en formen part. Es tractaran temes com l’estructura dels textos, els diàlegs, els subtextos i els personatges, a través de l’estudi dels grans autors dramaturgs del segle XX, com Thomas Bernhard o Harold Pinter. També es posarà la mirada en els autors emblemàtics actuals, com Sergio Blanco o Wajdi Mouawad, que fan servir estils diferents com l’autoficció o la tragèdia contemporània, i que serveixen com a estímul per trobar una veu narrativa pròpia.

El taller consta de dos blocs de set sessions. El primer bloc, que durarà fins al 3 de març, porta per títol “L’especificitat de l’escriptura teatral”. El nom del segon és “Escriure teatre avui”. Per inscriure’s al taller cal ser membre de la comunitat universitària de la UVic-UCC i fer-ho a través del correu electrònic ogc@uvic.cat. Aquesta activitat està organitzada per l’Aula de Teatre de la UVic, amb la col·laboració de la Oficina de Gestió Cultural.