Docència

El grau en Teràpia Ocupacional, protagonista d'un nou vídeo promocional

23.06.2021

Coincidint amb la recta final del curs, aquesta setmana la UVic ha estrenat el vídeo promocional del grau en Teràpia Ocupacional. El fil conductor del vídeo és l’experiència de l’estudiant xilena Rocío Saavedra, que ara acaba el tercer curs d'aquest grau a la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar de la UVic. Tot mostrant el seu dia a dia, el video posa de manifest aspectes rellevants del grau i de la professió que se'n deriva, com ara la capacitat que assoleixen els estudiants per tenir una visió global del pacient així com per detectar les seves dificultats i entendre què les provoca. També eviencia que la del terapeuta és una professió profundament vocacional, a través de la qual els estudiants troben la manera d’aportar el seu gra de sorra per fer un món millor, deixant empremta per allà on passen.

La Teràpia Ocupacional és una disciplina de l'àmbit de la salut que consisteix a tractar tot tipus de discapacitats, malalties o impediments aportant eines adaptades a la persona que les pateix. L’objectiu d’aquesta teràpia, tal i com s’explica en el vídeo, és sempre millorar la qualitat de vida del pacient i intentar que assoleixi el màxim grau d’autonomia possible. La principal virtut del tractament ocupacional és que el límit de les eines d’ajuda és la imaginació del professional sanitari. D’aquesta manera, un pacient pot rebre tot tipus d’ajuda, des d’activitats estimulants adaptades a les seves limitacions fins a jocs que posin en pràctica un determinat tipus de moviment, i s’estarà rehabilitant mentre juga.

El vídeo promocional del grau en Teràpia Ocupacional s’ha difós recentment a través de les xarxes oficials de la Universitat. És una acció que s'ha dut a terme des de l’Àrea de Màrqueting de la UVic i el servei UMedia, i que ha comptat amb la col·laboració de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar a través del grau en Teràpia Ocupacioal i de l'Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions institucionals.