Recerca

Projecte TEMPS del grup M3O
Projecte OsoNaH del grup M3=
Simulacions projecte RENE

El grup de recerca M3O presentarà els seus principals projectes en una jornada en línia el 18 de juny

03.06.2021

Donar a conèixer els projectes i les línies d’investigació del grup de recerca M3O a altres persones investigadores de la UVic-UCC i especialment al seu estudiantat, així com a institucions del territori potenciant la transferència del coneixement, és el principal objectiu que s’ha fixat l’organització de la Jornada que es farà el proper 18 de juny de 9 a 18.30 h, en línia i en llengua castellana. En el marc d’aquesta jornada es volen conèixer els projectes i estratègies d’investigació de l’àmbit internacional i nacional rellevants per a l’activitat del grup de recerca M3O, així com crear sinergies entre el personal investigador del grup i les seves línies d’investigació.

La jornada, que és gratuïta però amb inscripció prèvia, començarà amb una inauguració a càrrec de Javier Jerez, coordinador del grup d’investigació M3O; Jordi Collet, vicerector d’Investigació i Transferència del Coneixement de la UVic-UCC, i Míriam Torres, degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC. Els principals projectes que té en marxa el grup M3O i que es presentaran són: BIG FIVE, RENE, CO-CARE, OsoNaH, EDUVAC, Proyección de enfermeras en Cataluña: necesidades de salud y sociales (2020-2030) i TEMPS.

A partir de les 11.15 h començarà la ponència Práctica basada en la evidencia científica, a càrrec d’Eduard Baladia, del Centro de Análisis de la Evidencia Científica de la Academia Española de Nutrición y Dietética. Tot seguit es parlarà de les convocatòries de finançament per a la investigació i transferència del coneixement a nivell nacional i europeu, i es presentaran projectes de les línies d’investigació del grup M3O.

La jornada continuarà a partir de les 15 h, amb dues ponències. La primera, titulada Investigación en simulación, anirà a càrrec de Marta Raurell-Torredà (Universitat de Barcelona). La segona ponència, Simulación clínica interdisciplinària, comptarà amb Katherine Vásquez (Universidad San Sebastián, Xile) i donarà pas a una sessió de workshop general amb el mateix títol de la ponència. A les 17.15 h començaran tres workshops específics: "Gastronomia, Alimentació i Salut", moderat per Míriam Torres; Práctica basada en la evidencia, Modelos, Liderazgo y resultados en las ciencias sociales y de la salud, moderat per Emi Chirveches; i Salud y tecnología moderat per Josan Merchán.

Durant els descansos de la jornada es projectaran pósters relacionats amb els temes de la jornada i les línies d’investigació del grup de recerca M3O. Qui estigui interessat a presentar-ne un –no cal que siguin inèdits sinó que poden haver estat presentats anteriorment– ho ha d’indicar al formulari d’inscripció.

La jornada compta amb el suport del Vicerectorat d’Investigació i Transferència de Coneixement, i UDivulga - Ciència i Societat de la UVic-UCC.

El projecte OsoNaH rep un ajut del Col·legi de Fisioterapeutes 2020

El projecte OsoNaH acaba de rebre l'ajut del Col·legi de Fisioterapeutes 2020 per poder realitzar l'estudi de cohort multicèntric. L'import d'aquest ajut és de 6.000 euros i el projecte l'ha rebut després d'aconseguir la beca inicial d'Hestia, l'ajut del Col·legi de Fisioterapeutes del 2019 per l'estudi transversal, i l'ajut per l'organització de seminaris de la UVic-UCC pel seminari OsoNaH realitzat recentment.

L'objectiu de l'estudi de cohort és avaluar la incidiència i els factors predictors (diagnòstic de covid-19, confinament a l'habitació, fragilitat, etc.) del declivi funcional en persones de 65 anys i més, institucionalitzades, de la comarca d'Osona, en un període de 2 anys (2020-2022).