Recerca

El grup de recerca TRACTE participa en els congressos internacionals ARSAD i Media for All

04.02.2021

Tres investigadores del grup de recerca TRACTE van participar a ARSAD 2021 i Media for All 9, dos congressos internacionals de referència en els àmbits de la traducció i accessibilitat audiovisual. Per una banda, les doctores Montse Corrius i Eva Espasa van presentar la ponència The audio description of multilingual series in video on demand platforms a l’ARSAD, els dies 26 i 27 de gener. Es tracta d'una investigació centrada en l’audiodescripció de la sèrie Orange is the New Black i la construcció de les identitats en clau de gènere i multilingüisme, en el marc del projecte MUFiTAVi (Multilingualism in Audiovisual Fiction and its Translations for Spain on Digital Platforms), PGC2018-099823-B-I00).

Per una altra banda, les doctores Floriane Bardini i Eva Espasa van presentar la ponència Audio description as a pedagogical tool in the L1 classroom, al congrés Media for All, els dies 28 i 29 de gener, sobre una recerca que examina com l’audiodescripció pot millorar les competències lingüístiques d’estudiants en la seva llengua materna. Aquest estudi es desenvolupa a l’Institut Joan Mercader (Igualada), amb la col·laboració de la doctora Mireia Galindo, professora i investigadora en llengua catalana, i de l’audiodescriptora Carme Guillamon (TV3).

Al mateix congrés, Espasa també hi va moderar una sessió amb professionals d’audiodescripció dels EUA, Canadà, Brasil i Regne Unit. Totes quatre presentacions van posar èmfasi en la cerca de diàleg entre tots els agents implicats en l’accessibilitat: persones usuàries, professionals i mitjans de producció vinculats a cadenes televisives o festivals d’arts visuals. A causa de l’actual pandèmia, tots dos congressos es van fer telemàticament, mitjançant presentacions gravades que després es comentaven en fòrums.