Docència

Nova especialitat de Música del Màster en Formació del Professorat de Secundària

El màster universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària de la UVic-UCC oferirà també l’especialitat de Música

05.05.2021

La UVic-UCC oferirà a partir del curs vinent una nova especialitat del màster universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes. Es tracta de l’especialitat de Música, que s’afegeix a les d’Educació Física, Llengua Anglesa i Llengua i Literatura Catalana i Castellana. Aquesta nova oferta sortirà amb trenta places i s’impartirà en format semipresencial i a Vic.

Així ho va decidir la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya, reunida dijous passat, en què va aprovar la distribució de grups i especialitats d’aquest màster universitari a nivell de Catalunya.

Segons el degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, Eduard Ramírez, “amb aquesta nova especialitat el Consell Interuniversitari de Catalunya reconeix la important trajectòria musical de la FETCH i permet alhora reforçar les aliances amb entitats de la ciutat vinculades directament amb la formació musical, com ara la Fundació Atlàntida i el Conservatori de Vic”. Per la seva banda, el coordinador del Màster, Joan Arumí, afirma que "igual que en les especialitats de llengües i educació física, procurarem que els estudiants dominin els continguts específics però, a la vegada, assumeixin una perspectiva educativa i formativa de totes les situacions que es poden trobar en un centre educatiu."

Aquest és un màster d’orientació professional imprescindible per exercir la docència en l’educació secundària obligatòria, el batxillerat i la formació professional, i substitueix l’antic Certificat d’Aptitud Pedagògica (CAP).