El Museu del Ter acull l’exposició “Espai Natural Guilleries – Savassona”

14.01.2021

Des de principis del mes de gener, el Museu del Ter, seu del Centre d'Estudis dels Rius Mediterranis (CERM) de la UVic-UCC, acull l’exposició “Espai Natural de les Guilleries – Savassona”. La mostra consta de deu plafons de fusta amb il·lustracions on el visitant podrà conèixer des de la fauna, la flora, el paisatge, el clima, els rius i la geografia, fins a la història i la literatura relacionada amb aquest espai natural d’Osona.

Amb aquesta exposició es volen donar a conèixer els valors naturals i culturals d’aquest espai protegit, i apropar-lo a la gent, sobretot pensant en els entorns escolars. El fil argumental de la ostra l'hi posa la Maria, més coneguda com la Fadrineta de Sau, que acompanyada del seu gos, el Nitó, obre les portes de l’Espai Natural als visitants. El personatge d'aquesta bandolera permet fer un viatge educatiu adreçat a tots els públics per aquest espai natural que, amb una extensió de 3.000 hectàrees, és un dels 12 espais protegits dins el marc de l’Àrea d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona.

L’exposició es podrà visitar a la segona planta del Museu del Ter fins el 21 de març, de dimarts a diumenge i festius de 10 a 2h del migdia. Per a més informació es pot contactar amb el Museu del Ter al correu info@museudelter.cat.