Institucional

El Parlament insta el Govern a garantir la sostenibilitat de la UVic-UCC amb l’aprovació de dues resolucions

24.09.2020

El Parlament de Catalunya va aprovar dues resolucions que insten el Govern de la Generalitat a garantir la sostenibilitat de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Ho va fer en el marc del Debat de Política General que va tenir lloc la setmana passada.

Una de les resolucions, presentada pel grup parlamentari de Junts per Catalunya, insta el Govern de la Generalitat a garantir la renovació del contracte programa de la UVic-UCC. També demana que, en el marc d’aquest acord, es garanteixi un finançament adequat que permeti a la institució assegurar “el bon nivell de recerca de qualitat, de la transferència de coneixement i de la formació d’estudiants d’arreu del país”. De forma més general, el mateix text reclama al Govern “recursos per als centres de recerca i les universitats” i que inverteixi en polítiques de recerca, “per tal de potenciar la transferència de coneixement cap als sector productius com a element de dinamització de l’economia productiva”.

La petició forma part d’un llistat de demandes englobades en una resolució a l’entorn de l’economia productiva i de la creació de riquesa. La seva demanda posa èmfasi en la necessitat de prioritzar actuacions d’ajuda i iniciatives transformadores orientades a “un model econòmic just, resilient i sostenible”, en el context actual de crisi econòmica i sanitària arran de la covid-19.

L'altra resolució, presentada pel grup parlamentari Catalunya en Comú Podem, reclama “posar fi als dèficits d’inversió a la Catalunya Central”. Una de les seves peticions específiques és, precisament, treballar per la sostenibilitat de la UVic-UCC, “atenent a la seva funció formativa a nivell territorial, la seva aposta per una recerca de qualitat orientada a la transferència social i el seu rol com a pol de llocs de treball amb una alta capacitat de reactivació de l’economia local”. La mateixa resolució incideix en diversos temes de mobilitat accessible i sostenible així com a accions que protegeixin l’ocupació i impulsin nous sectors econòmics.

Foto: parlament.cat