El Patronat de la FUBalmes aprova el pressupost per al curs 2020-2021

08.10.2020

El Patronat de la Fundació Universitària Balmes s’ha reunit aquest dijous a la tarda en una sessió extraordinària en la qual ha aprovat el seu pressupost per al curs 2020-2021, 44.144.793 €. El gerent de la UVic-UCC, Marc Mussons, ha explicat que en l’elaboració d’aquest pressupost ha estat clau “el retorn a la normalitat precovid en molts àmbits, entre els quals la recuperació dels ingressos de formació, no solament de grau, sinó també de màsters oficials i de formació contínua”, però que també s’hi ha hagut de tenir en compte la recuperació de la partida habitual de despeses de funcionament i el manteniment de la de personal.

Segons Mussons, l’evolució de la matrícula de grau per a  aquest curs “permet estimar un pressupost en què aquesta partida s'incrementa lleugerament respecte de l’anterior”. També es manté l’aportació del contracte programa del curs anterior, a l’espera de tancar-ne un de nou, que s’està negociant.

En la sessió d’aquesta tarda també s’ha presentat el resultat de liquidació del pressupost del curs 2019-2020. Es tracta d’unes xifres que reflecteixen els impactes de la crisi sanitària i econòmica provocada per la covid-19 en totes les partides: a partir del març passat van disminuir els ingressos en formació, que es van compensar amb els estalvis en despeses, especialment de funcionament. El gerent ha agraït a les diferents facultats, centres i serveis la contribució a aquesta contenció pressupostària excepcional.

El resultat final, segons ha explicat Marc Mussons, és d’equilibri, tot i que ha recordat que encara queda pendent de rebre la resolució de 850.000 euros de la Generalitat de Catalunya, imputada el curs 2018-2019. En aquest sentit, la directora general d’Universitats, Victòria Girona, ha anunciat que ja està en vies de tramitació. La presentació d’avui de les xifres del curs passat és un pas previ a l’auditoria que s’ha de dur a terme i a l’aprovació definitiva del pressupost, que es farà en el proper plenari del Patronat pel desembre.