Institucional

El 9 Nou publica un suplement dedicat a la UVic-UCC, amb textos elaborats per estudiants de Periodisme

El primer suplement de la UVic-UCC a El 9 Nou es publica aquest divendres

10.12.2020

Les edicions d’Osona i del Ripollès d’El 9 Nou publicaran aquest divendres el primer número d’un nou suplement dedicat a la UVic-UCC, que porta per nom El 9 Nou UVic-UCC, escrit per estudiants del grau en Periodisme. La revista, encartada dins el periòdic, tindrà una periodicitat bimestral i una extensió de dotze pàgines, i comptarà amb articles, reportatges i entrevistes sobre l’actualitat de la Universitat, la tasca de recerca que s’hi desenvolupa o la vida al campus, entre altres temes. Algunes de les dotze pàgines de la revista les escriuran els i les alumnes en el marc de diferents assignatures de redacció periodística, treballant de forma autònoma o per parelles, i rebent una remuneració d’acord el conveni de col·laboracions establert.

En la primera edició d’aquesta setmana compta amb articles dels estudiants del quart curs Queralt Arias, Patricia Moral, Mireia Largo, Laura López, Josep López, Marta Gurri i Karolina Rios que tracten temes com els convenis de la UVic-UCC amb altres universitats, els programes de mobilitat de la Universitat, els ajuts als quals accedeixen els estudiants per pagar la carrera o la implicació de la UVic-UCC a la comarca d’Osona, entre d’altres. El rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños, destacava el dia de la signatura del conveni amb Prosa que per la Universitat “suposa un valor molt gran que els estudiants puguin treballar en col·laboració amb professionals de la matèria, partim de la base que els professionals es formen sobretot ‘fent’, i és necessari que tinguin oportunitats com aquesta”.

Aquest nou suplement és un esglaó més en la col·laboració entre la UVic-UCC i l’empresa editora, que fa temps que treballen plegades en projectes com ara la publicació web dels articles de la revista digital Sense Boira, feta per estudiants de la UVic, la programació de part dels continguts d’UVic Ràdio a El 9 FM o la realització de pràctiques curriculars als mitjans de Prosa per part d’alumnes de diferents graus de la FEC. El suplement es publicarà sempre el segon divendres de cada mes parell de l’any i un cop editat se’n distribuiran exemplars per diferents espais del campus, que podran ser recollits i consultats per qui ho desitgi.

De la revista, inclosa en les pàgines de El 9 Nou, se'n distribuiran un centenar d'exemplars a les diferents facultats, centres i serveis de la UVic per tal de ser consultables.