Web del programa de Secundària UVic

El Programa de Secundària de la UVic fa el salt a la virtualitat

10.12.2020

Les mesures i recomanacions adoptades davant la situació actual de la covid-19 també han afectat al Programa de Secundària de la UVic. Aquest projecte vincula la Universitat amb els centres de secundària de tot Catalunya a través d’activitats i propostes diverses, entre les quals hi ha les sessions d’orientació universitària, els tallers pràctics a la UVic i altres jornades temàtiques que, en total, sumen més de 100 activitats diferents. Tenint en compte que l’objectiu principal d’aquest projecte és apropar el món universitari als futurs estudiants, ha calgut repensar tot el conjunt d’activitats presencials per convertir-les en virtuals.

L’activitat que més participants agrupa al llarg del curs i la més efectiva a l’hora de donar a conèixer la institució són les sessions d’orientació universitària que, tot i que ara ja es duen a terme en format virtual, mantenen l'essència i la funcionalitat de sempre: les imparteix professorat de la Universitat juntament amb estudiants, que es connecten a la sessió per explicar la seva experiència personal als qui encara dubten de fer al salt a la universitat. Actualment n'hi ha 200 de programades, algunes de les quals ja s'han realitzat. Com a novetat d’enguany, també s'han impulsat les sessions d’orientació universitària obertes a tothom, per tal que qui estigui interessat a informar-se de la UVic pugui fer-ho. El divendres 27 de novembre passat, vam estrenar la primera!

Per altra banda, els tallers pràctics que es realitzaven a les instal·lacions de la UVic s'han hagut de reformular per trobar la seva aplicació en l’àmbit virtual. Per aquest motiu s’han dissenyat nous tallers en línia que busquen apropar els futurs estudiants a temes molt específics de les diferents titulacions que ofereix la Universitat.

Davant d’aquest increment de propostes virtuals ha calgut actualitzar tot el web del Programa de Secundària, on ja s’hi poden trobar les diferents activitats classificades per àmbits i entorns presencials o virtuals. Caldrà veure si la situació actual del país millora per tal de tornar a oferir tot el ventall d’activitats i propostes presencials, ja que són les que permeten als estudiants de secundària conèixer de primera mà la UVic a través les seves instal·lacions i el seu professorat.