Docència

Projecte Escola i Universitat amb nens i nenes de P5

El programa Escola i Universitat de la FETCH clou el curs fent balanç

01.07.2021

Dimarts passat va tenir lloc a la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) l’acte de cloenda de curs del programa Escola i Universitat (EU). L’objectiu de la trobada que va involucrar tant estudiants de Mestre com professorat de la Facultat i també mestres de les escoles involucrades, era fer balanç del curs i plantejar propostes de millora de cara el curs vinent, en què el programa incorporarà el doble grau de CAFE MEP.

Amb l’objectiu d’afavorir l’aprenentatge i la millora de la formació de mestres, Escola i Universitat és un programa en què nens i nenes de cinc centres escolars d’Osona d’edats compreses entre 5 i 12 anys es desplacen un matí o una tarda a la setmana a la Universitat, durant mig semestre (entre 5 i 9 sessions), per fer-hi activitats formatives que prèviament han dissenyat i treballat els i les estudiants de Mestre, posant el focus en la innovació educativa. Més concretament, aquestes activitats estan relacionades amb la comprensió lectora, la investigació científica en temes de matèria i energia o bé es treballen recursos literaris, artístics i digitals.

Segons la coordinadora del projecte, Mia Güell, en la valoració del curs, “tothom va coincidir que el fet de poder observar els alumnes de grau i els infants de l'escola és un privilegi, perquè poques vegades es pot fer” i també va manifestar que “l’oportunitat de poder reflexionar amb els futurs mestres sobre el que passa a cada sessió també és un dels punts forts del projecte”, tot i que en aquest aspecte es va coincidir que calia poder-hi dedicar més temps.

L'atenció a la diversitat i la codocència són dos aspectes que també es van debatre durant la sessió, per la qual cosa es va decidir que el curs que ve es tindrien molt més en compte i hi hauria accions per reforçar-los.

Amb la incorporació del doble grau CAFE-MEP amb una assignatura, tots els graus de Mestre de la Facultat seran presents al programa EU, que incorporarà dues assignatures més, una de MEI i una de MEP. També hi haurà tres escoles de Vic més que en formaran part.