Recerca

Cartell Water Youth Talent

El programa Water Youth Talent promou l’intercanvi de propostes didàctiques relacionades amb l’aigua

08.04.2021

El Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny acollirà, de l’11 al 17 de juliol, el programa Water Youth Talent, Setmana d’Innovació Didàctica Sobre l’Aigua, que té entre els seus col·laboradors la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar, impulsada conjuntament per l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm, la UVic-UCC i la UdG. Water Youth Talent és una setmana d’intercanvi de coneixements i de creació de noves propostes didàctiques que relacionin aigua i educació.

L’objectiu de la Setmana d’Innovació Didàctica Sobre l’Aigua és crear un banc de recursos pedagògics innovadors –adreçats a l’alumnat de 3 a 11 anys– per experimentar, de manera entenedora, diferents coneixements sobre l’aigua, la seva gestió, la salut, la cultura i l’art. Les propostes dissenyades es realitzaran un cop estiguin validades tècnicament per un comitè d’experts i formaran part del banc de recursos disponibles per als centres educatius.

Els joves de 18 a 25 anys amb inquietuds per la divulgació de la ciència i la cultura de l’aigua des de qualsevol vessant i que estiguin interessats a participar al Water Youth Talent coincidint amb el període de vacances escolars, tenen la possibilitat de demanar una beca. Les inscripcions s’han de formalitzar enviant una carta de motivació i el currículum a la Fundació Vincles fins al 17 de maig. Un equip de professionals de diferents àmbits s’encarregarà de fer la selecció dels participants amb la voluntat de crear un grup interdisciplinar. La beca per als 15 joves que siguin escollits inclou l’allotjament d’una setmana en un alberg de Viladrau, les dietes, el suport continuat de l’equip de formadors i formadores, dues sortides de coneixement del territori i sessions de formació complementàries per part de professionals del sector.

La proposta Water Youth Talent s’emmarca en la iniciativa internacional sobre aigua i educació Project WET. La Fundació Vincles, entitat benèfica cultural sense ànim de lucre que treballa per a diferents projectes i programes socials i educatius al voltant de l’educació ambiental, és el soci del projecte al sud d’Europa. Les activitats de la Setmana d’Innovació Didàctica Sobre l’Aigua responen a diversos Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) relacionats principalment amb l’aigua i l’educació, concretament als objectius 3, 4, 6, 9, 11, 13, 15 i 17.