Recerca

Participació d'alumnes a l'ICAW promogut pel CT BETA
Sessió explicativa als alumnes per part del CT BETA
Joves aprenent del projecte DECOST

El projecte DECOST organitza activitats a Vic durant la Setmana Internacional del Compostatge

05.05.2022

Un any més, durant la primera setmana de maig, s’ha celebrat arreu del món la Setmana Internacional del Compost (ICAW - International Compost Awareness Week), una iniciativa pensada per informar i promoure l’ús del compost, i explicar d’on prové, com s’ha d’utilitzar i quins en són els beneficis.

A Vic, el Centre Tecnològic BETA de la UVic-UCC ha organitzat dues activitats vinculades al compostatge comunitari, emmarcades en la implementació d’una prova pilot del projecte DECOST als barris de Sant Llàtzer i les Quatre Estacions, amb finançament del programa ENI CBC Med. Aquesta prova pilot pretén avaluar el potencial d’un sistema de gestió in situ de la fracció verda, basat en compostatge comunitari en aquests dos barris, i comprovar si pot ser una solució més sostenible des d’un punt de vista ambiental i econòmic que el sistema actual de gestió.

Una de les activitats ha consistit a fer un curs pràctic sobre compostatge per a alumnes de 2n d’ESO de l’Escorial de Vic, combinant una part teòrica amb una visita sobre el terreny per conèixer en directe el sistema que s’ha implementat a la ciutat de Vic en col·laboració amb l’Ajuntament. També a Sant Llàtzer, diversos investigadors i els responsables del projecte DECOST seran divendres a la tarda en diversos punts del barri repartint compost a tots els usuaris que estiguin participant en el nou sistema, al mateix temps que recollint propostes de millora amb vista al futur.

L’ICAW es va iniciar al Canadà el 1995 i amb el temps s’ha anat estenent a altres llocs del món, entre ells Catalunya, a mesura que més entitats, centres educatius i organitzacions s’hi adhereixen.