El projecte EDUVAC presentarà les conclusions en un acte en línia el 9 de juny

03.06.2021

El projecte Educating Vaccination Competence (EDUVAC) finançat per la Unió Europea, on participa la UVic-UCC, presentarà els resultats més importants obtinguts durant el desenvolupament del projecte portat a terme des mitjans dels 2018. Aquest acte de presentació de conclusions l’organitzarà telemàticament la University of West Attica (Grècia), coordinadora del projecte, i comptarà amb la participació de la UVic-UCC així com de les altres tres universitats sòcies del projecte: la Metropolia University of Applied Sciences (Finlàndia), la Trnava University (Eslovàquia) i la University of Modena and Reggio Emilia (Itàlia). La Jornada serà online, i tindrà lloc el 9 de juny a les 16h. Estarà oberta a estudiants, professors i professionals de ciències de la salut.

L’objectiu d’aquest projecte ha estat promoure la salut de la població als països de les institucions associades per promoure la cobertura de la vacunació. Específicament, el projecte ha desenvolupat i avaluat material didàctic per als estudiants de ciències de la salut sobre vacunació. S’ha creat un curs online en anglès de 3 ECTS sobre vacunació, un curs intensiu i unes guies amb casos de simulació. Està previst que aquest material quedi disponible a posteriori per a ús internacional. Aquest projecte ha permès millorar la qualitat i la rellevància de l’aprenentatge i coneixement sobre vacunes, així com la millora de les habilitats i actituds dels estudiants del grau d’infermeria de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) en la vacunació dels usuaris.

Durant l'acte hi haurà una introducció a càrrec dels coordinadors del projecte, la University of West Attica, i comptarà amb la presidenta de l’Hellenic Health Visitors Association, Anna Grozou. L’equip d’investigadors de la FCSB, Paola Galbany, Núria Gorchs, Carme Roure, Joan Carles Casas, Xavier Palomar i Montse Romero, vinculats als grups de recerca M3O i SAMIS, presentarà els casos proposats en les guies de simulació que s’han desenvolupat durant el projecte. A més, la participació de la UVic-UCC comptarà amb la presència de l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFCC), que ha contribuït al projecte avaluant-lo i donant suport a la UVic-UCC.

Per assistir a la presentació del projecte cal fer la inscripció prèvia a l'enllaç.

Fotografia: Biotech Magazine & News