Foto de Mrc Sanyé de l'exposició "L'altra frontera".

El projecte InterAct presentarà les conclusions en un acte organitzat des de la UVic-UCC

10.12.2020

El projecte finançat per la Unió Europea Interact: Cooperació Interdiscplinària en Intervencions Psicococials per a Refugiats presentarà el dia 16 de desembre els resultats més importants obtinguts durant el període de 2018 a 2020. Promogut per la UVic-UCC, el Karolinska Institutet (Suècia), l’IB University of Applied Health and Social Sciences (Alemanya), la Universitat Nacional d’Atenes (Grècia) i l’HCI Productions (Finlàndia), el projecte s’ha focalitzat a crear material educatiu per a estudiants i professionals interessats en l’àmbit del suport psicosocial a Europa, un manual per a treballadors psicosocials, un document de recomanacions polítiques i una exposició en línia, tot plegat relacionat amb l’atenció a les persones refugiades.

Aquest acte de presentació de conclusions l’organitzarà telemàticament la UVic-UCC, a través del CESS, la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i la Càtedra de Salut Mental, juntament amb la Xarxa Europea de Teràpia Ocupacional en Educació Superior (ENOTHE). I, comptarà amb la col·laboració de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

Durant l'acte, hi haurà una keynote a càrrec de Mireia Vall, secretària per l'Igualtat, Migracion i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya i per Marlen Niubó,experta en immigració, que anirà seguida d’un debat amb els experts europeus en el tema del suport psicosocial a refugiats, Francisco Collazos (Hospital Vall d’Hebron), Nadine Blankvoort (Amsterdam University of Applied Sciences) i Theo Bogeas (HumanRights360). Moderarà la sessió el vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement, Jordi Collet.

Per la seva banda, Sarah Scheer (IB University of Applied Health and Social Sciences) i Salvador Simó (UVic-UCC) presentaran els resultats del projecte, mentre que  Margarita Mondaca (Karolinska Institutet) i Ursula Costa (Universitat de Ciències Aplicades del Tirol) mostraran els resultats del projecte Node Refugee, en el qual també ha participat la UVic-UCC.

El vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau, juntament amb el president d'ENOTHE, Soemitro Poerbodipoero, inauguraran la jornada, mentre que la degana de la FCSB, Míriam Torres, i el director adjunt de la Càtedra de Salut Mental de la UVic-UCC, Salvador Simó, la clouran.

En el transcurs de l’acte, Marc Sanyé presentarà l’exposició fotogràfica del projecte, creada a partir de la seves obres i també es visualitzarà un vídeo l’IB University of Applied Health and Social Sciences (Alemanya).

(Fotografia de Marc Sanyé, de l'exposició "L'altra frontera".