Docència

L'acte

El projecte “Més enllà de la pista” guanya el premi UVic en els IX Premis Activitat Física, Innovació i Societat de la Ciutat de Vic

02.12.2020

Sílvia Jurado, Daniel Moreno i Nil Baucells són els autors del projecte “Més enllà de la pista”, guanyador del premi UVic dels IX Premis Activitat Física, Innovació i Societat de la Ciutat de Vic. Aquest guardó s’atorga al treball que millor descrigui una intervenció innovadora en activitat física dirigida a una persona o grup de persones, i ha de descriure el procediment seguit, les novetats que aporta la metodologia i com les persones han rebut aquesta intervenció.

El premi es lliura cada any coincidint amb la Festa de 'Esport de Vic, que aquest 2020 es va haver de suspendre per la pandèmia i és per això que el passat 26 de novembre va celebrar-se un acte de reconeixement especial als guanyadors, que va tenir lloc al Mas Osona. L'acte va comptar amb l’assistència del regidor d’Esports, Titi Roca; del vicerector de Professorat de la UVic-UCC, Albert Juncà; del coordinador del grau de CAFE de la UVic-UCC, Eduard Comerma; del president de la Penya Barcelonista Plana de Vic, Miquel Alier, i del vicepresident de la Penya Barcelonista Plana de Vic, Joan Sala, a més dels guanyadors i guanyadores dels dos premis.

A més de la categoria UVic, els premis n'atorguen una altra, el Premi Penya Barcelonista Plana de Vic; Activitat Fisica i Societat, que aquest any ha distingit el projecte “ELMER, experiència intergeneracional d’educació física a l’escola”, de Gemma Torres, Isabel Carrera i Alba Vilaregut. Es concedeix al millor treball que entengui l’activitat física com un mitjà per a la socialització. La proposta ha de ser innovadora i ha d’evidenciar que s’ha afavorit el coneixement de la cultura del nostre país, s’han potenciat valors positius com la cooperació o la inclusió social, o bé s’han fomentat les relacions que s’estableixen entre les persones.

Uns premis consolidats aplicats a la ciutat de Vic

Després de projectar-se un petit vídeo-resum del projecte premiat –“Més enllà de la pista”–, Sílvia Jurado va explicar, en nom de l’equip guanyador, que es tracta d’un projecte en valors en l’hoquei patins al Club Patí Vic adreçat a infants des de 6 a 12 anys, on “cada mes treballàvem un valor i fèiem participar tant els nens i nenes com els pares”. Per part de la UVic-UCC, Comerma va celebrar que “una entitat de la ciutat vagi més enllà de la vessant purament esportiva”. En la mateixa línia, Juncà va ressaltar que “la Universitat vol donar valor a les entitats de la ciutat que fan accions com aquestes”, i va animar a dur a terme més projectes d’aquest tipus perquè serveixin d’estímul.

Els premis, que enguany van comptar amb nou participants, van adreçats a aquelles propostes vinculades a l’àmbit de l’activitat física, amb l’objectiu de reconèixer el treball de persones vinculades a clubs esportius, escoles, instituts, universitat, gimnasos o entitats de lleure que són un exemple de motivació, persistència i vocació permanent per a la seva feina. La finalitat d’aquests premis és aportar elements de qualitat en la pràctica de l’activitat física i l’esport, tant en l’àmbit de la innovació metodològica i el rendiment esportiu, com en el de l’educació, el lleure o la recreació. Els guardons estan dotats amb un total de 1.000 euros: 500 euros per al primer premi a la categoria d’Activitat Física i Innovació i 500 euros per al primer premi a la categoria d’Activitat Física i Societat. El jurat d’aquesta edició estava format per Eduard Comerma, Ernest Baiget, Xavier Peña, Gil Pla, Joan Arumí, Miquel Alier, Jordi Pagespetit, Titi Roca i Júlia Almor.